2017. július 13. 11:13 - Zöld Intézmény

Nevetséges Tesla

A modern autózás talán egyik legnagyobb úttörőjének látszik Elon Musk cége, a Tesla Inc. Az eddig tökéletesnek tűnő mesterterv 2.0 akkora sikert hozott a vállalatnak, hogy pár napig ők voltak a legértékesebb autóipari cég. De miért is ennyire jók?

A Tesla legelső autója, a Roadster egy kis sportautó volt, ami az elektromos hajtásnak köszönhetően hihetetlenül ment, ám  hatótáv még nem volt teljesen tökéletes. Viszont az ebből származó bevétel elég volt annyi K+F tevékenyégre és szponzor gyűjtésre, hogy elkészülhetett a következő.

Model S névvel jelent meg a sedán, ami a megváltást jelentette azoknak, akik környezetbarát módon, luxusautót szerettek volna. Sok vád érte a Teslát, hogy az autó belseje nem eléggé fényűző, ám ha megnézünk például egy hasonló árkategóriás BMW-t vagy másik márkát, nem sok különbséget látunk. És a Model S mellett szól még az elektromos hajtás, ami olcsó fenntartást tesz lehetővé — bár ez ilyen drága autók tulajdonosainál nem szokott releváns lenni — sőt, ez ritkább, mint a német vagy egyéb társak....

Az SUV-k elterjedését aztán a Tesla sem hagyta annyiban, és jött is a Model X. Aki hallott már a Tesla márkáról, biztos vagyok benne, hogy találkozott a Falcon Wing doors kifejezéssel is, ami ennek az autónak a védjegye. Csodásan kidolgozott és kivitelezett autóról beszélünk természetesen most is. És tt is és a Model S-nél is elmondható, hogy a hatótáv probléma megoldódott, mivel az akkuk már közel 500 kilómétert bírnak.

És a napokban krült ki a piacra az első, tömeggyártásos Tesla a Model 3. Ez a relatíve olcsó autó (Amerikában 35 ezer dollár az alapár, ez nagyjából 10 millió forint) lesz a remények szerint a "népTesla", a kocsi, ami megváltja a benzingőzös világunkat. Reméjük így is lesz.

És amiről a cikk a címét kapta: a LUDICROUS mód. Egyszerűen fogalmazva ez a Tesla "sport" feliratú gombja. Ám ha az ember ezt megnyomja, az autó teljesen átalakul. 2,7 másodperc alatt gyorsul az álló autó 100 kilóméter/órás sebességre. Élesebbé válik a kormány is, tehát a kezelhetőség megnő. Ahogy a videó is mutatja, a legjobb vezetési élményt adja az autó. És teszi mindezt környezetbarát, 0 károsanyag kibocsátással. Nagy rajongója vagyok ugyan a V6, V8, V12 motoroknak, de remélem, hogy ez a jövő, amit Musk nem csak megálmodott, de létre is hozott, hamarosan elér Magyarországra is. 

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://zoldintezmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr1912657501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.14. 06:53:30

Élesebbé válik a kormány? El ne vágja a kezed. Reklámposzt amúgy, a rosszabbik fajtából.

Burgermeister 2017.07.14. 06:56:28

Várjunk még öt évet és nézzük meg hol lesz a TESLA és hol a konkurencia! Amugy szurkolok neki. :)

Dzsontra Volta 2017.07.14. 07:01:22

Van magyar rendszámos Tesla több is, viszont a következő 20-30 évben egészen biztosan nem fogja az elektromos hajtás leváltani a hagyományos belsőégésűt, egész egyszerűen azért, mert kibaszott drágák az aksik, ez egy olyan tényező, ami a következő pár évtizedben sem fog nagyon változni.

Singerkém 2017.07.14. 07:11:29

A nulla kibocsátás egészen egyszerűen nem igaz. Az áramot meg kell termelni. Nulla a kibocsátás az autó által, de mire eljut az autóig, nagyon nem nulla.

Az ára rettentően magas, egy egyenértékű méretű dieseles autóval az árkülönbségből elautózok vagy 10 évig.

8 év múlva szart sem fog érni, mert az ár felét az akku teszi ki, amire asszem 8 év a gari, tehát az értékvesztésen még sokkal nagyobb a bukta, mint egy normál autón (az sem kicsi), azaz az ár ennek fényében még drágábbnak tűnik.

Ez a kocsi gazdag yuppiek-k játékszere egyelőre.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.07.14. 07:16:01

"a kocsi, ami megváltja a benzingőzös világunkat. "

Nincs is annál jobb mint sok szenet elégetni, hogy legyen mivel tölteni a zöld villanyautót :)

röf 2017.07.14. 07:20:46

Fizetett cikk íze van.
Csacsiságokkal fűszerezve.
Hatótáv 500 km? Meg gyorsulás százra 3 másodperc? Nem meg, hanem vagy.
Nulla emisszió? Ne viccelj. Mondjuk ha a jófajta Mátrai lignit-alapú erőművünk küldi a villanyt a zöld teszládba.... örülsz mi?
Mert ugye zöld ember atomerőmű ellenes....
És asszem leszakad a pofája a teszlásnak a "benzinkúton", ha a benyás megtankol három perc alatt, neki meg azt javasolják, sétáljon egy egészségeset a környező hegyekben, délutánra föl lesz töltve az ótója....
De vannak további érdekességek is.
A benzin nem akar minden áron, minden pillanatban robbanni.
Kell ahhoz benzingőz is, meleg is, oxigén is.
Node a föltuningolt akksiban minden pollanatban keresi a töltés az utat a szomszédba, nem pihenhet a szigetelés egy percet sem. Különben olyan látványban lesz része a nem közel állóknak, hogy csuda....
Szóval várjunk még ezzel a hozsannázással.

Behajtó70 2017.07.14. 07:28:59

Vezettem, szerelem lett. Egyszerűsége elképesztő: nincs hűtőrendszer, sebességváltómű, turbó, kipufogórendszer, motorolaj, légszűrő....semmi. Elöl egy tengely, hátul egy tengely rajta a motorok és kész. Akinek van autója, az tudja, hogy a fentiek rendszeres szereplői az autószereldéknek.

Nem azért jó, mert elektromos. Hanem azért, mert az elektromos hajtás miatt drasztikusan egyszerűsödött a gépészete.

Behajtó70 2017.07.14. 07:35:11

@röf: jaj ezt a rosszindulatú marhaságot csak most látom!

A tények nem teged igazolnak! A T modell gyártásakor 120 évvel ezelőtt mennyi kocsi robbant fel, esett szét? Persze akkoriban is voltak olyan maradi ügyefogyottak, mint te. Ez egy új technológia, messze biztonságosabb bármi másnál, lásd pl a legutóbbi törésteszteket, és az általad kifogásolt hatalmas veszélyeket. Emiatt volt eddig kb pont nulla haláleset.

A "2,7 másodperc ÉS az 500 km hatótáv" ban azért ÉS az és, mert a Tesla tudja ezt is ÉS azt is. Hol írták, hogy egyszerre? Persze a véleményed alapján is látható, hogy nem megy a szövegértés. Inkább a győzikesőval foglalkozz, a Tesla nem neked való, nem éred fel ésszel.

röf 2017.07.14. 08:02:21

@Behajtó70:
Nem ültél még rendes autóban.
(120 éve nem a T modell, de még a tervei sem léteztek..)

haXXor 2017.07.14. 08:02:55

Azért azt mondjuk hozzá, hogy a Tesla egyáltalán nem nyereséges cég és ha a többi nagy gyártó utoléri (vagyis ez talán már meg is történt) akkor nem tudom, hogy tud-e labdába rúgni a konszernekkel szemben.

Punxsutawney Mormota 2017.07.14. 08:33:29

@haXXor: Tényleg nem, de nagyon úgy néz ki, hogy az új autóval az lesz.

Punxsutawney Mormota 2017.07.14. 08:46:04

@röf: Vannak "rendes" autóim. És van egy elektromos Nissanom. A napelemekkel megtermelt árammal töltöm. Azt használom, hogy ha a városban dolgom van. Imádom, bár nem egy Tesla. Ha messzebbre kell menni, akor előveszem a nagyteljesítményű benzinest.

@Behajtó70 igazat szólt. Vagy csupa rosszindulatból írsz marhaságokat, vagy... Jóval több BKV busz égett le az elmúlt években, mint ahány Tesla az aksik miatt. Biztos vagyok benne, hogy 10 éven belül tudni fogják ugyanazt a hatótávot, mint a benzines / dízeles modellek, mert a világ vezető technológiai intézetei durván ráfeküdtek az engergisűrűségi kísérletekre.

A zéró emisszió firtatása meg baszott nagy öngól a részedről, aranyapám! Mert ugye az olajkitermelés, olajfinomítás híresen környezetbarát tevékenység... Arról már ne is beszéljünk, hogy a benzint / dízelt szállító batárok mennyivel szennyezik a környezetet.

Szigorúan véve az elektromos autók sem nulla kibocsájtásúak, mert elő kell állítani az elektromosságot.
Viszont az emisszió méréseknél csak a kibocsájtó pontot szokták figyelembe venni, nem veszik hozzá a Pitesti VII olajmezőnél keletkezett környezetszennyezést.

Zéró emisszió akkor létezik, hogy ha jurtában laksz és maximum bicikilivel jársz be a kisboltba.

Plumper_ 2017.07.14. 09:01:31

jópofa, de ez még messze van a népautótól.

Medgar 2017.07.14. 09:12:45

"LUDICROUS" mód: Kétszer gyorsul vele és letilt az elektronika. F@sz méregetésre jó, de értelme nincs...

Az 500 km hatótáv 20 fokon folyamatosan 90 km/h sebességgel haladva igaz. egyébként:

How do you best prepare for winter driving in your Tesla Model S?

Expect to use (on average) 40% more power during the winter.
Expect to lose about 10 miles of real range for every 10 degree drop.
If the roads aren’t dry expect to lose up to 25% more range.
Plan your charging and driving accordingly — don’t cut it close.”

insideevs.com/tesla-model-s-range-sub-zero-snowy-weather/

Ennek ellenére jó lenne magyarországon, ha nem ilyen lenne a töltő ellátotság.
www.holtoltsek.hu/16

www.thedrive.com/news/5207/this-video-reminds-us-that-the-tesla-model-s-is-an-awful-track-car

wrstjnethn 2017.07.14. 09:57:44

@röf: "Node a föltuningolt akksiban minden pollanatban keresi a töltés az utat a szomszédba, nem pihenhet a szigetelés egy percet sem. Különben olyan látványban lesz része a nem közel állóknak, hogy csuda...."

Hát eddig ez a legdemagógabb és bugyutább dolog amit valaha olvastam. Ha elmúltá 8 éves, akkor semmi mentséged erre a gyerekes dumára. Ne démonizáljuk már az áramot, ezzel kétszáz évet késtél. Remélem tudod, hogy a falban futó elektromos kábelek szigetelése sem pihenhet egy percet sem, de azért jól elvannak, köszönik szépen.

Csb 2017.07.14. 10:35:39

@Singerkém: a nulla kibocsatas ugy igaz, hogy egy elektromos autonak "akar lehet is" nulla kibocsatasa: akkor, ha megujulo forrasbol szarmazo elektromos aramot toltesz bele. Persze ha szeneromuvel gyartod a villanyt, akkor nyilvan nem, de napkollektorral, szeleromuvel, stb. siman lehet.

Ezzel szemben egy benzines auto meg elvileg sem lehet zeroemisszios.

Egyebkent sokan mar azzal is kibekulnenek, ha a szmog nem a varosban keletkezne, hanem parszaz kilometerrel arrebb. (Mondjuk az eppen nem segitene a zold lobbinak, ha az emberek nem ereznek magukon minden percben, hogy milyen szar a szmog.)

Ad Dio 2017.07.14. 10:40:56

Nagyon villanyautó párti vagyok. Sőt, azt is gondolom, hogy a jövő egészen biztosan a villanyautóké. De sajnos az energiatárolás még mindig nem megoldott. Engem pl. NAGYON zavar az a rettenet sok veszélyes hulladék, amit a kapacitásvesztett aksik jelentenek. Ráadásul a lítium véges.

A zéró emisszió sajnos messze nem igaz. Atom és/vagy gáz/szénerőművekkel termeljük meg az e-autók energiaigényét. Ezen lehet (és ha ez lesz a jövő, kell is) javítani megújulók bevetéséve, de szvsz max 30-40% váltható ki így.

Sokat nem számít a véleményem, de számomra a grafénes technológián alapuló üzemanyag cella sokkal biztatóbb és sokkal zöldebb is egyben.

Ad Dio 2017.07.14. 10:41:58

@Csb:

"Ezzel szemben egy benzines auto meg elvileg sem lehet zeroemisszios. "

Már hogyne lehetne: bioetanollal.

wkker 2017.07.14. 10:54:25

Azért az nem a Tesla hibája, ha mondjuk itthon szénből nyerjük az áram egy részét. Az áramban az a jó, hogy van rá esély, hogy a te szükséges energiádat környezetbarát módon termelték. Addig a benzinesnél erre nincs esély.

És mellesleg ha már környezetszennyezünk, akkor inkább egy helyen egy gyár tegye, mint millió autó külön.

Egyébként én nem hiszem, hogy ez a fajtaa elektromos autó a jövő. Az elektromos hajtásé igen, de nem így. Vannak már működő hidrogéncellás tanulmányautók. Gyors tankolás, környezetbarát és nagy hatótáv. Ez az irány, nem ez az akksis móka. ez az egész csak arra megy, hogy időt nyerjenek a hagyományos nagy gyártók és az olajra épülő ipar (és országok). A hidrogéncellás autók nagyon sok mindent megváltoztatnának, nem véletlen, hogy senki nem erőlteti.
A Tesla és hasonló elektromos autók második autók lényegében, tömegével nem fogják kiszorítani a benzinest és ezért jó minden résztvevőnek.

És még egy negatívum a Teslánál: Szerintem manapság inkább vissza kéne fogni a kocsikat. Nem normális, hogy közúton közlekedhet egy olyan jármű, ami 3 másodperc körül százon van.

Treff Bubi 2017.07.14. 10:59:46

Jó ez az e-hajtás, csak nem kéne erőltetni, hogy a belső égésű motoros kocsik feelingjét hozza, mert a dolog természeténél fogva nem tudja hozni. Más kategória.
Esetleg majd lehet a kocsihoz venni letölthető motorhang appot, és akkor a ludicrous kedvű sofőr induláskor kiválasztja, hogy egy AMG Merci vagy egy Viper berregése szóljon az utastérben, amikor gyorsulgat:)

Ad Dio 2017.07.14. 11:13:26

@wkker:

"Egyébként én nem hiszem, hogy ez a fajtaa elektromos autó a jövő. Az elektromos hajtásé igen, de nem így. Vannak már működő hidrogéncellás tanulmányautók. Gyors tankolás, környezetbarát és nagy hatótáv. Ez az irány, nem ez az akksis móka. ez az egész csak arra megy, hogy időt nyerjenek a hagyományos nagy gyártók és az olajra épülő ipar (és országok). A hidrogéncellás autók nagyon sok mindent megváltoztatnának, nem véletlen, hogy senki nem erőlteti. "

Azért ennyire kár leegyszerűsíteni a képletet. Mint írtam, én is azt gondolom, hogy az üacella jobb megoldás, de megvannak a nehézségei: a hidrogént pl. elő kell valahogy állítani. Ezt pillanatnyilag elektromos árammal csináljuk, ami ugye már egyből erősen rontja a rendszer össz-hatásfokát. Ráadásul a hidrogén huncut anyag, nagyon szívesen lép szinte bárkivel interakcióba. És akkor még nem beszéltünk az cellák - pillanatnyilag platina alapú - katalizátoráról, ami miatt az egész rendszer baromi drága.

ügyfélszolgálatos 2017.07.14. 11:13:26

Speciel nekem jól jönne egy ilyen. A meló miatt kb 600 km-t autózom Pesten és a mostani autóval ez 8,4-es fogyasztás a dugók miatt. Egy Teslával rengeteget spórolnék a benzinen. És mivel lehet hozzá otthoni töltőt kiépíttetni, esténként rádughatnám a töltőre. Ez kb évi 600 ezer ft spórolás lenne nekem.

Treff Bubi 2017.07.14. 12:17:47

@ügyfélszolgálatos: pontosan, és nem mellékes, hogy a Teslák hajtáslánca nem döglik meg hamarabb a gyakori hidegindítástól és rövid távú fuvaroktól.

Duplaxiii 2017.07.14. 12:24:58

Valóban PR, de mi ezzel a baj?
A Tesla semmit nem változtat meg az autózásban, mert egyszerűen nem ez a fejlesztési irány.
A Tesla egy remek, kreatív embernek az egyik reklámterméke, az adott kor technikájának az összes elérhető csúcsát belerakja egy marketingformájú járműbe és kiélvezi, hogy a neves autógyárak ilyenre nem költenek tízmilliárdokat.
Az autózás minősége nem arról szól, hogy hogyan gyorsul vagy mennyi az végsebessége.
A dízel fanok is itt tévednek, ők is csak a pár literrel kevesebb fogyasztást nézik, nem a beruházás árát, a karbantartási költségeket és főleg nem a környzeteszennyezést.
Vajon ha csak 4 liter fogyasztáseltérést nézünk és a két üzemanyag közötti árkülönbésgeket, akkor egy havi 10000 km-es futásteljesítménynél mennyi a veszteség egy dízel esetén, ha a árat, a szervízt is számoljuk?
Na kb. ez ban a Teslákkal is. Ennyi pénzért egy korlátozott funkciójú divattermék csak divat marad. A Ferrari sem változtat meg semmit, a Tesla sem.
A Tesla az jelzi, hogy megfelelő pénzért már lehet autófunkciókhoz hasonló járművet előállítani.
A változás kb ennyi lesz 2030-ig:
- dízel elhal a személyautóknál
- a hibrid terjed még nagyobb számban és a elemtromos hatótáv emelkedik 40-50 km-re.
- a benzin (50%) párhuzamos hibrid (45%) elektromos (5%)
- a benzin (30%, párhuzamos hibrid (30%), soros hibrid (20%) elekrtomos (20%)
...
- benzin (10%) soros hibrid (50%) párhuzamos hibrid( 10%) eletromos (30%)
...
A végén marad pici benzin, döntöen soros hibridek és elektromosok.
Mert az elektromosok szép számában meghagynak majd egy pici belsőégésű motort... de nem hajtásra, hanem csak a generátor számára.
Ez lesz úgy 2030-ra és addigra a napemelemek és az akkumulátorok is elérik azt a szintet, hogy napi használatra is elegendőek legyenek (kapacitás, méret és töltési idő)
.
Ma ettől a Tesla nemhogy messze van, hanem TÁVOLODIK!
Aki nem hiszi, tanuljon villamosságtant és gondolja át a dízel-villamos mozdonyok, erőgépek, hajók hajtási rendszereit.
.
De szép PR poszt volt...

Duplaxiii 2017.07.14. 12:37:11

@Behajtó70:
Ami írsz, azt az ÖSSZES elektromos modell tudja.
Tehát te nem az elektromos autókba szerettél bele, hanem egy márkába! Ahogy a mobilfüggők bagy része sem a moviltelefonba, hanem az Apple-ba, Samsungba.
Az egyik: műszaki kérdés.
A másik: marketing...

röf 2017.07.14. 12:50:27

Nincs az a finoman surrogó, váltó nélküli -egyszerű embereknek egyszerű autót- gyorsan gyorsuló villanyautó, amelyik arcpirulás nélkül kitolható a garázs elé, ha kint áll az utcán mondjuk egy RS3 sorötös kettőfeles motorral.....
TESLA. Nekem csehszlovák szalagos magnó.

Ad Dio 2017.07.14. 13:22:32

@Duplaxiii:

"A Ferrari sem változtat meg semmit, a Tesla sem."

Khm...

A versenysport nagyon sokáig impakt hatásban volt az utcai autók műszaki tartalmával. A Tesla fejlesztéseit szvsz nagyon alábecsülöd. Lehet nem az akkumlátoros elektromosoké a jövő? Lehet. Sőt, nagyon valószínű, hacsak... hacsak nem történik áttörés az energiatárolás sűrűségében. Mert ha igen, akkor...

Ezeket a kérdéseket biztosan csak utólag ;-) lehet megválaszolni.

A Elon Musk nagyon szépen felépített egy imaget, ami ugyan valóban a sznob-, és brandhatásra épül, de legalább szegről-végről képes piacilag is értelmezhető módon működni mint innovációs ék.

Ad Dio 2017.07.14. 13:25:11

@röf:

Nagyon szeretem a sokhengeres benzines autókat, de BÁRMIKOR kitolnám melléjük a hasonlóan használható villanyautómat. A világ és annak lakói változnak. Szvsz ami ma nekünk adrenalin, arra a 15-20 év múlva élő 30-as generáció pulzusa sem emelkedik majd meg.

Sequoyah 2017.07.14. 13:52:30

@röf: Rs5 2.5-os motorral? Aztamindenit:) Merjunk kicsit almodni:) Egy ilyen kozepkategorias autot a Tesla mind imageben, mind az uton, mind a palyan lehagy.
Probalkozz par kategoriaval feljebb, legalabb egy ar es teljesitmenykategoriaban.

Sequoyah 2017.07.14. 13:56:02

@Medgar: Mert melyik sportkocsi rajtautomatikaja hasznalhato kozuton?:)

Egyebkent pedig ulj bele egybe, tapasztald meg milyen a 0-rol tizedmasodperc alatt elerhet maximalis nyomatek, es utana beszelj rola h hasznalhato-e.

Medgar 2017.07.14. 14:00:32

@Sequoyah: Mellélőttél. Beleültem, megtapaszatltam. 2x megy harmadikra nem a "rajtautomatika" tilt le, hanem a teljes rendszer.

röf 2017.07.14. 14:26:17

@Sequoyah:
Nem tudom, miért beszélgetek veled, mikor az egyjegyű számokkal is gondod van, de mégegyszer:
Nem RS5 hanem RS3.
És ha már a teszlának a csúcsmodelljét emlegetitek állandóan, nos annak az ára bőven veri e szerény A3 árát:
www.youtube.com/watch?v=3hCi-wchixE

De teljesen félremegy ez az egész vita.
Ki az a hülye, aki azért vesz autót, hogy 100-ra gyorsulgasson...?
Mert a teszla másra nem jó.
Bő kéttonnás kaszni, egyenes menni talán lehet vele....
De az nem autózás. az a nyugdíjas dodzsem-menet.
Autózni a horvát tengerparton, a Turini-hágón, a cseszneki szerpentinen lehet.
De ez nektek túl bonyolult, váltani is kell, kormányozni is, és fogalmad nincs milyen az, amikor az ESP húz be egy kanyarba...
Csak a laposelem, a laposelem, az az igazi... :)

teéjesenmindegy 2017.07.14. 16:03:43

@Behajtó70:
Ezt tényleg beírod bárhova, ahol Tesláról van szó?
Engem mint sofőrt mennyiben érint, hogy egyszerű-e a motorháztető alatt a cucc, vagy bonyolult? Tegye a dolgát, a többi hol érdekel?
Elektromos targoncát láttál már? Az talán még egyszerűbb. A bicikliről nem is beszélve.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.07.14. 17:40:11

@Csb: "napkollektorral"

a napkollektorból melegvíz jön ki, nem áram.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.07.14. 17:44:25

@wkker: "Azért az nem a Tesla hibája, ha mondjuk itthon szénből nyerjük az áram egy részét."

Ahol nem fossziliségetésből lesz az áram nagyobbik fele az a fehérholló kategória. Lehetne még ugye atomból is mégtöbb áramot csinálni de attól mégjobban sikítófrászt kap a sötétzöld mint a szénfüsttől

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.14. 20:37:45

Az én kocsim hatszor gyorsabb a teslánál, amikor az lemerül , én még megyek kétszer annyit, aztán 2 perc alatt megtankolok és megyek tovább.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.14. 20:39:11

@Punxsutawney Mormota: imádhatod a nissanodat, de azzal a vacakkal te ugyan nem mész el vidékre, ahogy én pl a szüleimhez 210km-re. Főleg nem hidegben. Tehát a használati értéke bp-en kívül nulla. Ez van.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.07.14. 21:26:51

@enpera: Nem érted te ezt. Ö annyira menő, hogy megengedhet magának egy kurvadrága város játékszert is meg egy hosszútávú utazóautót is.

Punxsutawney Mormota 2017.07.15. 00:17:28

@enpera: Te aztán nagyon tudod, hogy hol lakom, ugye? Egyébként 28 km. Furcsa fogalmaid a vidékről, de majd nézd át az értelmező kéziszótárt. A használati értéket pedig engedd már meg, hogy én ítéljem meg, aki használja, és nem adok egy olyan szavára, akinek semmilyen empirikus tapasztalata nincs az elektromos autókkal,

Amint láttad leírtam, hogy ha messzebb kell menni előveszem a másik autómat, ha még messzebbre, akkor repülőre ülök. Ilyen egyszerű az élet faluhelyen.

Punxsutawney Mormota 2017.07.15. 00:23:40

@eßemfaßom meg áll: Ez az, amit bértrollkodásból soha nem fogsz összerakni. De nekem ezt is Soros papa fizette, mint a brüsszeli repjegyemet. Oh wait, nem is! Ő most vásárolt be olajrészvényekből.
De ha feltétlenül tudni akarod, akkor annyira nem ritka, hogy egy családban több autó is legyen. Ezeken felül egy felújíottt Mitsubishi 3000 GT VR4-em is van, mint tinédzserkori álomautó
Na, köpködés és hazugozás indulhat.

Sequoyah 2017.07.15. 01:44:39

@röf: RS3 az meg annal is gyengebb, nem ertem szelsz magad ellen:) Amugy latszik, h minden tudas nelkul fikazod a Teslat, es meg kozelebe se voltal h esetleg kiprobald, ha azt hiszed h csak 100ra gyorsulni tud.
Mint irtam, egy altalad irt kocsinal tobb kell a Teslahoz, nem egy kategoriaban versenyeznek.
A vezetes meg nem csak szerpentinekbol all, de ott se vall szegyent a Tesla. Menj el tesztvezetni, akkor talan megerted azt, hogy miert is akkora kiralysag a Tesla, es miert epit mar a Koenigsegg is elektromos autot.

röf 2017.07.15. 07:14:39

@Sequoyah:
Megegyeztünk, te jársz villanyautóval, én meg autóval.

Punxsutawney Mormota 2017.07.15. 09:24:31

@eßemfaßom meg áll: Nem szükséges, így is pont jó, és nem egy hozzád hasonló bértrollal óhajtok bármiben is versenyezni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.15. 09:50:07

@Punxsutawney Mormota: tehát igaz, használhatatlan. 28 km az lófasz, azt bármivel

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.15. 09:51:18

@Sequoyah: az én családi verdám jobban gyorsul 200 felett mint bármelyik tesla. 270-ig. Ez van, ha ilyen hülyeségeket hozunk érvként

Punxsutawney Mormota 2017.07.15. 10:06:54

@enpera: Akkor biciklizz oda-vissza 2x28 km-t, ha lófasz bármivel! Majd szólj, hogy merre jársz, kiállok vizet osztani meg elsősegélyt nyújtani :D

Gondolj, amit akarsz. A valós hatótávja 190 km, ha odafigyelek Eco-módban használva és használva az energiavisszatermelő rendszert akkor 215-220 km. Természetesen ez nem a gyárilag megígért 250 km, De azért nem nevezném használhathatlannak.

Persze, mindenkinek joga van a téveszméihez, neked is

Macropus Rufus 2017.07.19. 15:00:04

sztem is sokan tévúton járnak amikor azt állítják, hogy a villanyvasak nem nulla emissziósak. Az emissziót a kocsi kipufogóján mérik. Ennyi. A villany autóknak ez az értéke pontosan nulla. A többi meg csak duma.
De akkor nézzük már szépen sorra:
a villany autó az energiát pl. egy erőműből szedi. Az szennyez. De ennyi és nem több.

Jó lenne ha a belsőégésű motor fanok beleszámolnák a szennyezésbe
- a nyersolaj kitermeléséből adódó környezeti károkat
- a nyer olaj a-ból b-be való eljuttatásával járó környezeti károkat
- a nyers olaj finomítása közben keletkező károkat
- a kész üzemanyag a töltő állomásra juttatásakor keletkező környezeti károkat
- és nem utolsó sorban azt a környezeti kárt amit a belső égésű motorok használatakor keletkeznek.

Mert akkor lenne rendben az össze hasonlítás.
A jövő a villany autóé és nem a benzinesé (pláne nem a dízelé)