Az utak jövője

2017/02/17. - írta: Zöld Intézmény

Hol lennénk utak nélkül... Több milliárd kilóméter út található jelenleg is a bolygónkon, amiknek nagyrésze állandó használatban van. És bizony ez a használat meg is látszik rajta. Itt Magyarországon ez kifejezetten érezhető, hiszen egy fagyosabb téli időjárás után olyan tankcsapdák jelennek meg a betonban, amik sajnos zenét nem játszanak, de a futóműveinkre — legyen szó lábról, autóról vagy épp kerékpárról — elég nagy feladatot bíznak. Ezeknek a megjavítása hónapokba, évekbe is telhet. De mi a jövő? 

A PlasticRoad elképzelései szerint a műanyag lehet a megoldás. Ígéreteik szerint ez az út 3-szor annyi ideig képes szolgálni a környezetet, mint beton-társa. Emellett 4-szer könnyebb, 70%-kal kevesebb időt igényel az elkészítése és bizony 100%-ig újrahasznosított! 

Watch video!

 

 

 Mindezek mellett az útban lenne vízelvezető rész is, valamint ha egy elem megrongálódik, simán ki kell cserélni. A sérült darabot pedig ledarálják és új panelt készítenek belőle. Be kell látnunk, hogy ez bizony nagyon jól hangzik! Reméljük, hogy hamarosan a valóságban is ki lehet majd próbálni ezt a technológiát. 

screen_shot_2017-02-17_at_12_18_58.png

Szólj hozzá!

Az elektromos autó rossz a gazdaságnak?

2017/02/13. - írta: Zöld Intézmény

Számtalan dolgot el tudunk mondani az elektromos autókról: környezetbarát, csendes, futurisztikus, gyors, takarékos stb. Természetesen majdnem ennyi rosz dolgot is tudnánk mondani, hiszen a belső égésű motorokhoz képest lassan töltődik, kisebb a hatótáv és egyebek. De vajon a szükséges munkaerő terén mi a helyzet?

A Napi.hu adott ki egy interjút, amiben Karlheinz Blessing a Volkswagen AG személyzeti igazgatója beszélt erről a témáról. 

Úgy gondolom, hogy az elektromos mobilitás és a digitalizáció korában kevesebb munkáskézre lesz szükség az autók gyártásához.

Ha belegondolunk, ez az új technológia hoz néhány új munkakört, hiszen lényeges különbség van a két motortípus között. Erre Blessing is kitért:

Ha egymás mellé teszünk egy villanymotort és egy rendkívül komplex felépítésű belső égésű motort, rögtön látható, hogy villanymotort gyártani sokkal egyszerűbb feladat...

És nem csak ő gondolkodik így a témában. Dieter Zetsche a Daimler elnök-vezérigazgatója is ilyen trendeket vél felfedezni az autóiparban. A motorok mellett természetesen rengeteg fontos alkatrészt kell gyártani egy autóhoz, azonban az akkumulátorok gyártása például leginkább robotika segítségével zajlik. Furcsa kettősség tehát, hogy a közlekedés jelenleg vélt jövője gazdaságilag kárt okoz majd egyes embereknek... De ha így is lesz, idővel biztosan minden helyreáll. 

 

Szólj hozzá!

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu