2016. július 25. 13:35 - Zöld Intézmény

Mesterterv 2.0

Régen hallatott magáról Amerika egyik legújabb autóbirodalmának feje, Elon Musk. Legutóbb azt hallhattuk felőle, hogy a milliárdosban megrengett a befektetők bizalma, mivel megvásárolta a Tesla Motors Inc-vel a SolarCity nevű céget, ami napcellákkal foglalkozik. Ám most Musk úgy állt színpadra, hogy teljes igazgatói és befektetői bizalmat élvez. Na de mit mondott?

A Model 3 bejelentésekor derült ki az úgynevezett Mesterterv, melyet a vállalat addigra teljesen megvalósított. Musk most egy kicsit nehezebb célt tűzött ki maga, és vállalata elé a Mesterterv következő fázisával. Maga a terv 4 részre bontható, ezekhez azonban határidőket még nem tudunk csatolni, mivel ahogy az "élő vasember" is belátta, ezek nagyrésze még csak álom. De ugyanígy volt anno az eddigi tervvel is, tehát nézzük, mit talált ki most!

Az eddig luxusautó gyártó cég a Model 3-mal nyitott a hétköznapi autók piacára is, ám a tervek szerint minden kategóriában — beleértve a buszokat, kamionokat is — lesz egy Tesla márkájú gép. Már csak ezen része a tervnek akár 10 évig is eltarthat, ezért sem kötötte Musk időponthoz a terveket. 

"Ha már minden kategóriában van egy Tesla, akkor miért ne kötnénk össze őket, hogy kommunikáljanak egymással és így még biztonságosabbá tegyék az utakat és az autómata vezetési módot?" Valószínűleg valami ilyesmi kérdést fogalmazhatott meg magában Musk, mikor a 2. pillérét is kidolgozta a tervnek, melynek lényege egy biztonságosabb autózási lehetőség biztosítása. Azonban ezek még nem hoznak teljesen új dolgokat, hiszen a vállalat által folyamatok kiterjesztéséről beszélhetünk csak. 

Új elem viszont, hogy valamiféle autómegosztó szolgáltatást is beindítana a gyártó, melnyek a lényege az lenne, hogy a Tesla-tulajdonosoktól bérelhetőek lennének az autóik, amikor épp nem használják azokat, természetesen a megfelelő juttatás ellenében. Sűrűbben lakott területeken a Tesla saját bérflottát is beállítana a várható igények kielégítésére. A rendszernek persze fontos része volna a jól működő a robotpilóta, hisz a kibérelt autók üresen vezetnék át magukat egyik helyről a másikra.

A jövőkép utolsó, 4. és egyben Musk szerint kulcsfontosságú eleme a napenergia hasznosítása. A cégvezető akkumulátorokkal integrált napelemes rendszereket szeretne létrehozni, így az a sok-sok Tesla mind tiszta energiával működhetne. Nagyon nagyratörő, ambíciózus tervek ezek, így nagyon reméljük, hogy az eddig is innovatív gyár sikerrel végigviszi terveit és egy környezetbarátabb, fenntarthatóbb, Tesla autókkal teli jövő vár ránk. 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldintezmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr728905688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vinersniccel 2016.07.26. 08:03:02

Ehhez nem kell Elon Musknak lenni, hogy ezt megjósolja valaki, nyilván az ő hangjára figyelnek oda sokan.
Ha kinézel az utcára, mi az a tárgy, ami idejének 95%-ban kihasználatlanul áll és csak a helyet foglalja? Persze hogy az autó.
Sőt, továbbmegyek, városokban egyszemélyes kapszulák lesznek, ha a család akar majd utazni akkor összekapcsolódik 1-2-3-4 ilyen kapszula, magántulajdonban egy sem lesz, mindegyiket béreled majd. És így megoldódik a ki a hibás a közlekedési balesetben kérdés is, mert ha minden autó önvezető lesz, akkor értelemszerűen lesz egy nagy közös közlekedésirányítási rendszer, ami összehangolja az egyes autók mozgását és elkerüli a baleseteket. Az átmeneti időszakban meg az esetek 99%-ban az ember sofőr lesz a hibás, a maradék 1%-ban okozott kárt a biztosítók meg kifizetik. Hoppá, kicsit messzire ment az eszmefuttatásom :D

Spanos 2016.07.26. 08:24:45

Fura ez, hogy ez a jövő. Én pld. imádok vezetni, mindenem a vezetés. A jövőben pedig lemondhatok róla?

Zöld Intézmény 2016.07.26. 08:43:24

@Spanos: Nem, a vezetés természetesen megmaradna. Én magam is nagy rajongója vagyok a vezetésnek. Az önvezető rész ott lépne életbe, hogy a tőlünk kibérelt autó egyedül visszajönne hozzánk, így a bérlő gyakorlatilag akárhova mehetne vele. Legalábbis az elképzelések szerint....

robotika.info 2016.07.26. 09:16:38

Fontos feladat lesz a központi közlekedésirányító rendszer védelme. Elég egy helyen hibát okozni (támadni) és leáll minden. Jelenleg egyre több alkalmazás használja a GPS-t (ami véleményem szerint fontos elem lesz az együttműködő autó technológiának). Nincs/nem működik a műhold --> nincs közlekedés.

GQ 2016.07.26. 09:24:15

@Zöld Intézmény: nem ez a jövő. a teljesen autonóm autók irányába haladunk, mikor valóban egymással és a külvilággal is össze lesznek kötve. ahogy itt az egyik kommentelő írta. ekkor teljesen nullára vagy közel nullára redukálható a balesetek száma, a kihágások szám, stb. a "sofőr" pedig akkor fog vezetni, mikor kimegy egy erre fenntartott pályára, ahol a régi (vagy új, de kimondottan erre tervezett) autókat használhatja és játszadozhat velük.

egy darabig (az átmeneti állapotban) valszeg kell majd jogosítvány "jövőautót" vezetni is, hisz míg a rendszer nem növi ki a gyermekbetegségeket, addig mindig ott kell lennie a pilótának agyban, figyelnie kell az autóra is, de utána valszeg csak behuppan és akár aludhat is munkába menet.

aztán majd jönnek a repülő autók, amik szintén így lesznek összekötve egymással, és több szinten fog zajlani a közlekedés. akkor a távolságok lecsökkennek, a környezeti akadályok nem okoznak gondot.

Void Bunkoid 2016.07.26. 13:07:05

@GQ: jééézusom. NE. Az ilyen izéről mindig az jut az eszembe, hogy....

"BÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ..."ohn Spartan, egy egység pénzbüntetésre ítélem beszéderkölcsi szabálysértés miatt"

valamint

"mocskos húsevő!"

az utóbbiról nem is beszélve:

"-De mit csinálnak, biztos összekevernek valakivel, én azt sem tudom, milyen a Mars!
- Nem....TE kevered össze magad valakivel"

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.07.27. 18:07:35

Egy fél élve azt gondoltam, a Tesla nagyon erős év előtt áll. Eleve a szép eladásokat a bővülő modellpalettát, és a konkurencia reakcióit hogy ők is jönnek (úgy 3-4 év múlva :) ), pláne a Model 3 hype-ját, kevés okot láttam aggodalomra.

Ehhez képest most elég nagy a csend a márka körül, érdekes lesz látni a féléves eladásokat, az európai piacon nagyon függenek az állami támogatások alakulásától...