2016. december 15. 08:43 - Zöld Intézmény

Make America bright again!

Avagy a VW büntetése

Nyilván mindenki emlékszik a Volkswagen botrányára a TDI-k kapcsán. Rengetegen kötelezték emiatt a VW-t kártérítésre, bocsánatkérésre és hasonlókra. Azonban Amerika messzebbre ment. 15 milliárd dollárt kell befektetnie a német cégnek az elektromos autók infrastruktúrájának fejlesztésbe az USA területén. 

A megállapodás értelmében a VW-nek minden lehetséges módon népszerűsítenie kell az elektromos autókat és egy egyelőre nem meghatározott kalifornaiai városban bevezetik a fenntartható közlekedést a következő szolgáltatásokkal: elektromos tömegközlekedés és autómegosztó szolgáltatás. 

Emellett 15 nagyvárosban és a fontosabb főutak mentén épít elektromosautó-töltőket több, mint 300 helyen. Ezekből legalább 200 gyorstöltő lesz. A megállapodás szerint a telepítés 2017-ben kezdődik meg és tíz év alatt, 4 egyenként 30 hónapos időszakban költik el a beígért 15 milliárd dollárt. Természetesen mindezt a környezetvédelmi ügynökség jóváhagyásával tehetik csak meg. Ki gondolta volna, hogy egy ilyen botrányból ilyen jót is ki lehet hozni?!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldintezmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr4412049087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

degeco 2016.12.16. 05:52:17

Looks like somebody cannot stand Elon Musk in Washington DC

röf 2016.12.16. 08:23:49

Nyílt titok, hogy a VW dízel-szoftvere ismert már évek óta, csak most látta elérkezettnek az időt az USA, hogy felfújja a problémát.
A kibocsájtásról megjelent ijesztő adatok egy abnormális (ritkán előforduló) motorüzem-állapotra érvényesek.
A VW dízelei semmivel nem környezetszennyezőbbek,mint a többi nagy dízelgyártóé.
A VW motorjai teljesítik az előírást: megmérve rendben van a kibocsájtás. Talán egzakt módon kellett volna meghatározni a feltételeket.
A VW-n kívül mindenki más is hazudik valamilyen –egy vagy több- mutatóval kapcsolatban.
A VW már nem gyártja a “csaló” szoftverrel üzemelő motorokat.
A személygépkocsiba szerelt dízelmotoroknál nagyságrenddel nagyobb mennyiségű kormot és NOx-et bocsájtanak ki a teherfuvarozásban használt motorok.
(Vízen és szárazföldön.)
A lelkes környezetvédők szót sem ejtenek a szén- és szénhidrogén alapú vill.energia termelés CO, CO2, SO2, NOx kibocsájtásáról.
Viszont ellenzik a nulla kibocsájtással üzemelő atomerőműveket.