2017. augusztus 03. 13:48 - Zöld Intézmény

A közösségi média rabjai lettünk....

Az internet megjelenése magával hozta a közösségi média minden fajtáját: videómegosztóktól kezdve, az ismerős-jelölgetősön át egészen a sima fotómegosztó oldalakig. És az emberek ráharaptak, nem is kicsit.... A Bloomberg számolt be néhány érdekes statisztikai adatról.

Természetesen ironikus, hogy éppen egy közösségi oldalra is kikerült cikk számol be arról, hogy túl sok időt töltünk a közösségi oldalakon. Ám tényleg érdekes megnézni, hogy csak egyedül az Instagram applikációban keresgélve, nézelődve egy 25 év alatti egyén átlagosan egy nap 32 percet tölt el! Több, mint napi fél óra és csak a fényképnézegető applikációban. És most ne mondja azt senki, hogy igen, ezek a mai fiatalok, ugyanis a 25 év felettiek is napi szinten átlagosan 24 percet használják az appot. 

A nagy használat oka pedig nem más, mint a sztori mód bevezetése volt. Nagyjából 1 éve indították el ezt a funkciót, gyakorlatilag a Snapchat ötletét lemásolva egészítették ki az applikációjukat. És bizony nem tették rosszul a számok alapján. A statisztikák alapján a Snapchat-nek 166 mllió felhasználója van világszerte és ott is átlagosan 30 percet töltenek el az emberek. 

És még szó se esett a legnagyobbról, a Facebookról. Itthon talán ez a legelterjedtebb közösségi oldal — és egyébként ők birtokolják az Instagramot is. Amerikában és világszerte is van még számos elterjedt média, pl.: Twitter, Youtube, egyebek. Gondoljunk csak bele, hogy mennyi időnket tölthetjük el ezeken az oldalakon. A napunk nagy részét bizony a gép előtt töltjük, legtöbben munkahelyi ártalomból. És az okostelefonoknak köszönhetően még akkor is értesülünk a különböző eseményekről, ha éppen a gépünkön nincs megnyitva az adott oldal. 

A függőség persze talán erős szó lenne erre, de ha belegondolunk, hogy például a kék F betű mennyire a hétköznapjaink része lett. Ma már mindent lehet ott csinálni, pizzát rendelni, árakat nézni, képet, videót megosztani, beszélgetni, játszani, híreket olvasni és miegyéb. Természetes, hogy beszippant minket ez a hatalmas háló, hiszen ezért van. Ám ne feledkezzünk meg arról, hogy a számítógépen kívül is van élet. A levegőn, szabadban eltöltött idő sokkal kellemesebb és pihentetőbb, mint a képernyő előtti. És hiába a mondás, hogy amiről nincs fotó feltöltve Facebookra az meg sem történt, ez nem így van. 

Használjuk okosan tehát a közösségi médiát és úgy egészében az internetet. Ne hagyjuk, hogy a technológia a fejünkre nőjön és irányítóvá váljon a saját életünk felett. Egy megszerzett like-nál vagy épp kommetnél sokkal többet ér egy beszélgetés a barátokkal élőben, vagy épp egy kis túrázás, kikapcsolódás. Tessék hát most azonnal eldobni a telefont vagy épp egeret, felállni és kimenni levegőzni! 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldintezmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr812715782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2017.08.04. 17:46:10

Mondjuk ez terfezet folyamat eredménye!
A pénzvilágnak és a politikának a gondolkodásnélküli zombik a ideálisak, akiket a távolról lehet irányítani.
Ezért első körben leszűkítették a verbális kommunikációt, a személyes kapcsolatokat, majd az egészet beleirányították pár fasisztoid jellegű "közösségi" rendszerbe.
A megvezetett halmaz boldog! Mindet elér, mindenről tud, miközben róla is...
És nem veszi észre, hogy elvesztek a valós kapcsolatai, hogy már csak ezeken az irányított csatornákon kommunikál, sokszor tök ismeretlenekkel.
Ma már egy generáció boldog, tanult, de már egy keféléshez is társkereső oldalakat használ, mert képtelen a másikhoz érdemben hozzászólni.
Régen erőszakkal, terrorral kényszerítették az embereket a szükséges viselkedésre.
Ma már okosabbak! Örömet okoznak nekik, így önlént mennek a vágóhídra.
Ma egy generáció az anyját eldaja egy trendi okostelefonért...
De ez tervezett és tudatos folyamat SEMMI nem szól mellette, kizárólag érzelmek számítanak és nem az értelem.
Semmi olyat nem ad a közösségi média, amit ne kapnának meg "személyesen" is, de ahhoz élni kellene... Valós életet.
2000 körül egy Motorola bemutató után sápadtam el, EZ A JÖVŐ?
Ma látható, még rosszabb lett.

Willkommenskultur 2017.08.04. 20:00:44

@Duplaxiii: Ez nem a FBkal, nem is az internettel kezdődött, hanem a tömegsajtóval és a TVvel, az emberek jobban hisznek annak amit ott látnak mint a saját szemüknek vagy a saját ismerőseiknek.

És ezt persze kihasználja az üzlet és a politika is, de nem a technikai eszközökkel van soha a baj, ezek mind jó dolgok amik kényelmesebbé teszik a világot.

Csak ne hagyjuk hogy irányítsanak, hanem mi döntsük el mit nézünk meg, ennyi.

advocactus77 2017.08.05. 02:58:18

De ugye te is nézed hányan olvassák ezt :-D

Hivatásos Beszólóművész 2017.08.05. 07:00:14

Mi értelme annak, hogy egy külföldi oldalon látható cikket, lefordítasz és beleköhögöd egy blogba???

Írtál kb 20 mondatot, amit teletűzdeltél 6 db képpel, minden 3. mondatra jut egy szép nagy kép...
Biztos kiszaladtál levegőzni.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.05. 08:31:00

A módszer lényege:
- előbb hozzunk létre valamit a saját céljainkra,
- majd amikor az ellenünk fordul, kezdjük szidni.

Átlátszó!