2017. augusztus 04. 08:46 - Zöld Intézmény

Elkészültek az első napelemes-cserép tetők

A napelemek régóta a hétköznapjaink részét képezik. Ám mindeddig csak a cserép fölé lehetett egy magánház tetejére felszerelni. Hacsak nem akartunk teljesen napelemekből álló tetőt, aminek 22,5 fokos szögben kell állnia és a vizzárósága is kérdéses. Ám Elon Musk, az elmúlt évek "nagy neve" erre is talált megoldást!

A Tesla egy héten belül mutatta be két, teljesen különböző, környezetbarát termékét, amit a tömegeknek szánnak: először a Model 3 első példányait leplezték le, ami még egyelőre csak Tesla dolgozók kaptak meg (az első maga Musk vette meg). Most pedig itt a solar roof, azaz a napelemes tető, aminél a cserepekben van a trükk. Már régebben írtunk róla, hogy a Tesla napelemekkel felszerelt cserepeket tervez, amik minden szempontból jobbak, mint a most használt tetőfedő anyagok. 

Azok, akiknek a háza ilyen cserepeket kapott, mind Tesla dolgozók, csak úgy, mint a Model 3 esetében. A cég azt reméli, hogy ezzel a stratégiával kiderülnek a lehetséges problémák —mind a termékkel, mind az installálási folyamattal — mielőtt a hétköznapi embereknek is rákapnak a dologra. 

Az én házam teteje is ilyennel van fedve, csak úgy, mint JB háza. Ez az első verzió, a folyamatos fejlesztéssel szerintem nagyon jól fog kinézni!

Musk, és J.B. Straubel — a Tesla műszaki vezérigazgatója — házának tetejét tehát már ez az üj technológia borítja. És aki szeretne ilyet, az már rendelhet is magának, mivel a cég elindított már májusban egy online boltot, ahol 1 000 dollárt kell letenni foglalóba a kinézetre nagyon drága cserépért. A legtöbb szöből nézve a cserép úgy néz ki, mintha szokásos anyagokból készült volna. De a valóság az, hogy a fényáteresztő képességének köszönhetően a cserepekbe épített napcellák is tudnak dolgozni. 

Ha megnézzük a cserepek árait láthatjuk, hogy a hightech megoldás ellenére sem drága a Tesla által kínált megoldás. És ha a praktikusságot nézzük, akkor pláne nem. A vállalat legfőbb reménye az, hogy a napenergia hasznosítását megfizethetővé és vonzóvá tegyék, hiszen ezzel a cseréppel nem kell tető ÉS napelem is, elég a tető. A cég a tervei szerint a teljes folyamatot kontrolálni fogja: a jelenlegi tető eltávolításától, az új megtervezésén át egészen a felhelyezésig és beüzemelésig. Sőt, szerintük ez mind összesen 1 hetet vesz igénybe. 

 

Nagyon érdekesen hangzik a dolog, és ha belegondolunk, hogy a garázsban álló elektromos autónk töltése mellett ez a tető már az egész ház áramellátására jó megoldást kínál, még vonzóbbá válik a dolog. Persze papíron minden szép, meg kell még várni, hogy a való életben mit tud a cserép, de az elképzelés mindenképpen megér egy képzeetbeli 5-öst a Tesla ellenőrzőkönyvébe!

Forrás: Bloomberg

172 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldintezmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr212719290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyulimali 2017.08.06. 15:10:58

@shakespeare:
...A veszteseg konyvelesi szempontbol latvanyos, viszont irrelevans ha kozben a ceg oriasit novekedett tudasban es jo arressel eladhato, piacvezeto termekekkel. ..
Remélem, azért az a rész is megvan, hogy a befektetők nem a "veszteségől" élnak, hanem a nyereségből.
Tehát, ha nem fordul nyereségesbe a Tesla, akkor bizony egy időn belül ki fog pukkanni a lufi.

$pi$ 2017.08.06. 15:53:27

@Gyulimali: "amikor eleve is csak max jó 10%-át termeli meg "

Igen, én is így gondoltam. A "gyakorlatilag" szó használata tévedés volt a részemről, olyasmire akartam utalni, hogy "majdhogynem", vagy "szinte". Szóval lennének hetek, akár hónapok, amikor meglenne a ház hálózat nélkül, de persze télen például lennének hetek, amikor sötét van és kellene a hálózat.

Meg persze az is biztos, hogy a lakások/házak egy jelentős része nem alkalmas napelem elhelyezésére és az iparnak is szüksége lenne a hálózatra. De akkor is: hatalmas lenne, amikor heteken keresztül önellátóak lennének a házak villamos energia szempontjából.

Zionnépe 2017.08.06. 16:02:07

@Gyulimali: Kezdjük ott, hogy a te hozzáállásoddal nemhogy a gőzgép, de még a bickli sem terjedt volna el... Nem vagy te amish véletlen?

A megtérülésről: írom még1x az új technikák sosem a csóróknak vannak kifejlesztve! Akiknek viszont igen, azok pont nwm fognak rajta sírni, hogy megtérül-e avagy megfizeti vele a kényelmét és nem kell se benzinkútra rohangálni, se Putyin gázcsapjaitól.
Ha nem kevesebb a havi fogyasztás, de nem is több, mint korábban vagy nem számottevően, akkor megveszik. Így van ez itt a "hanyatló Nyugaton" és pont sz..ik bele aki megteheti, hogy a csóróknak megéri-e.
Lásd a sok napelemet a német házakon, garázsokon, tanyaingatlanon...kutyaólon.

Ehez már csak adalék, hogy az első generációsakat épp most cserélik le és adják el.

Azt pedig senki sem vitatja, hogy bizonyos időszakokban nehezebb a saját áramtermelés. Igen, viszont nem mindegy mennyi és milyen erőmű kell mellé.

A hatásfok pedig egyre jobb, úgy az energiatermelés terén, ahol ma már azt ígérik, hogy felhős idő esetén is kihoz 60-70%-ot a rendszer, és igazából a 100-hoz sem kell szaharai napsütés.

A tárolás peddig eddig is megoldott volt olyan akksikkal, mint amik az autókhoz vannak.

A veszteség pedig technkikai csak a Teslánál továbbra is, a bevételek növekednek, a cég folya,atosan bővül, és ez pont elég a nagybefektetőknek, őket nem hajtja a kényszer, hogy jövőre visszakapják a pénzüket, ha látják, hogy a cég értéke folyamatosan növekszik.

Zionnépe 2017.08.06. 16:07:08

@$pi$: Erre az önnállóságra nemhogy magánházak, de önkormányzatok is képesek jó ideje (mióta mi kijöttünk 4 éve tuti) itt a helyi városházára van kirakva egy kijelző, ahol látszik az energiamérleg, és már 4 évvel ezelőtt is arra voltak büszkék, hogy heteken-hónapokon át energiafüggetlenek, és éves szinten is kb 1,5 havi korábbi energiát kell csak fizessenek pluszban.
Magánházaknál, farmoknál dettó.

A hatékonyság meg ma már felhős idő esetén is 60+ %.

$pi$ 2017.08.06. 16:07:35

@shakespeare: "Musk nem veletlenul milliardos, van ott arres boven, csak azt nem kell publikalni, opcionalis. "

Hát a részvényesei szét is szednék, ha elkönyvelné a nyereséget és csak úgy hazudná a veszteséget. :)

Amúgy azt nem tagadom, hogy Musk ügyes, csak nem az az üzleti modellje amit sokan hisznek. Kicsit leegyszerűsítve azt mondanám, hogy a Tesla nem kocsikat árul, hanem egy álmot. Vannak rá vevők a magánszektorban és az állami szektorban is. Nyomják bele a pénzt, mert hisznek benne. Ha ez a hit meginog borul a rendszer és összeomlik a vállalkozás. Hány autógyártó engedheti meg magának, hogy 15 éven keresztül veszteséges legyen?

Minden egyes cserép elektromosan van összekapcsolva egy nagy teljesítményű, mondjuk 600V 10A egyenáramu hálózatba, mégpedig kettős szigetelés és földelés nélkül? Ez egy mérnöki rémálom, de mindenki ünnepli és neked ugranak, ha kételkedni merészelsz?!

Ez vallás, hit, álom, nem mérnöki konstrukció!

$pi$ 2017.08.06. 16:21:50

@Zionnépe: "itt a helyi városházára van kirakva egy kijelző, ahol látszik az energiamérleg, és már 4 évvel ezelőtt is arra voltak büszkék, hogy heteken-hónapokon át energiafüggetlenek, és éves szinten is kb 1,5 havi korábbi energiát kell csak fizessenek pluszban."

Huhh! Hatalmas tévedés! Délben betöltik a hálózatba az energiát, este meg kiveszik. Nem függetlenek, ha nem lenne hálózat nappal nem tudnának mit kezdeni a villannyal, éjszaka pedig nem lenne villanyuk.

Amikor arról írtam, hogy "függetlenek", akkor sziget üzemről beszéltem, amikor nem vagy rákötve a hálózatra.

"Magánházaknál, farmoknál dettó."

Így van. Nem függetlenek, csak ugyanannyit termelnek, mint amennyit megtermelnek.

"A hatékonyság meg ma már felhős idő esetén is 60+ %. "

Jujj, másik hatalmas nagy tévedés, rengetegen elkövetik: a hatásfok frankó, nem azzal van gond. Amikor télen borús idő van a nyári déli fényenergiának körülbelül 5-10%-a éri a napelemet. A modern napelemek tudják hasznosítani ezt az ún. szórt fényt is, de azon, hogy tizedannyi energia éri a napelemet természetesen nem tudnak változtatni. Tehát borús időben neked tizedannyi lesz a termelt energiád mint mondjuk egy órával előtte és ezen még az sem változtatna, ha 100%-os lenne a hatásfokod.

És mégegy: az ilyen hatásfokok azért is csalóak, mert azt mutatják meg, hogy bizonyos fajta sugárzásból mennyit hasznosítanak a napelemek. A 60% jól hangzik, de a napelem ugyanakkor tűzforró a napon. A látható fény egy részét hasznosítják, a hősugarakat pedig egyáltalán nem.

És még egy: nem tudom hogyan jött ki a 60%, szerintem a hatásfok ennek kábé a harmada.

$pi$ 2017.08.06. 16:34:09

@Zionnépe: "A hatásfok pedig egyre jobb, úgy az energiatermelés terén, ahol ma már azt ígérik, hogy felhős idő esetén is kihoz 60-70%-ot a rendszer, és igazából a 100-hoz sem kell szaharai napsütés."

Azoknak a napelemeknek, amiket az emberek a házuk tetejére raknak a hatásfoka cirka 20%:

en.wikipedia.org/wiki/Solar_cell_efficiency

1) Ezt az esetleges révetülő akár kicsiny árnyék drasztikusan rontja.
2) A lerakódo por is rontja a hatásfokot.
3) Amint nincs delelőn a nap a hatásfok kisebb.
4) A napon felhevült napelem hatásfoka jelentősen csökken.
5) A hatásfok az öregedéssel csökken.
6) Az inverter vesztesége a megtermelt energiából 2-4%.

Szóval a 60% csak álom, legalábbis a lakossági napelemek esetén mindenképpen. Persze van űrtechnológia, meg kísérleti, drága rendszerek, de a 60%-ot azok sem érik el:

en.wikipedia.org/wiki/Solar_cell_efficiency#/media/File:PVeff(rev170414).jpg

shakespeare 2017.08.06. 17:02:02

@Gyulimali: ha te sutemenyt arulsz jo arressel, jo a profit, de aztan boviteni kezded, tobbet koltessz sok sok sutemeny eloallitasara kepes gyarakra, gepekre, foldet veszel buzanak, kombajnt stb.
a sutemenybol mind tobbet adsz el, mind nagyobb arressel, a ceg eszkozallomanyaban oriasi erteknovekedes van, de a konyveles az oriasi fejlesztesek miatt veszteseget mutat, akkor te es tarsaid szted szegenyebbek lettek ?
hat nem, ezert szallt egekbe a tesla reszvenye

shakespeare 2017.08.06. 17:07:13

@$pi$: nekem ugy tunik, hogy autokat arul, de vannak almodozok is.
erveim: legerosebb Tesla ugy megy mint egy Ferrari v Lamborghini, igazabol 0-100 on meg jobban is, kozben, 4-5 szemelyes kenyelmes csaladi auto es olcsobb mint egy Lamborghini, Ferrari, fentartasi koltsege is joval olcsobb.sz nem alom, hanem kurva jo auto.
az epulet villamossagot pedig zicher h jol kitalaltak, ugyanaz a mernokbanda,

$pi$ 2017.08.06. 18:58:59

@shakespeare: "az epulet villamossagot pedig zicher h jol kitalaltak, ugyanaz a mernokbanda, "

Ez nyilvánvalóan nem egy elfogadható érv. Viszont ha így gondolkodsz, akkor vegyél tőlük dolgokat, én nem akarlak meggyőzni.

igazi hős 2017.08.06. 19:18:11

@$pi$: Kérlek, ne alázd meg jobban magad. A chart fejlécét olvastad, lefordítottad, megértetted? Csak napelemes rendszerekről beszél (traditional shingles with panels on top), nem egy napelemes rendszert hasonlít a hagyományosokhoz, ott nem lenne meglepő, hogy a sima cserép olcsóbb. Olyan mint ha arról beszélnénk, hogy a te fűrészed sokkal olcsóbb, igaz az enyémben van motor.
"A napelemet felrakják egy nap alatt, a napelemes cserepet tuti, hogy legalább egy hétig pakolják. Ráadásul nyilván komolyabb szakember kell hozzá, mint a sima cseréphez. Ezért aztán lazán kihagyták a számításból." A piros csík a Musk féle rendszer _teljes ára_ (includes material and labor). Egyébként a saját honlapjukon ennél pontosabban fogalmaznak: The estimated cost of your Solar Roof includes materials, installation, and the removal of your old roof. Itt nem szedték több részre, de ez a teljes költség.

$pi$ 2017.08.06. 19:21:03

@shakespeare: "a sutemenybol mind tobbet adsz el, mind nagyobb arressel, a ceg eszkozallomanyaban oriasi erteknovekedes van, de a konyveles az oriasi fejlesztesek miatt veszteseget mutat, "

Nos, a teslával nem ez a helyzet. Te feltételezed, hogy felépítesz egy gyárat, kifejlesztesz egy terméket, majd mégy a következőre, a következőre és egy jobban megy neked.

A helyzet az, hogy a terméknek ki kell termelnie a fejlesztési költséget. Ha x összegért kifejlesztek egy terméket és az csak x töredékét termeli ki, de én felveszek hitelt és megyek a következő termékre, akkor nem csak a bővítésért, a fejlődésért vagyok veszteséges, hanem azért, mert a termékem maga is veszteséges lett. A teslával ez a helyzet, minden terméke bukta, de aztán felvesz hitelt meg talál befektetőket és abból megy tovább.

Igen, lehet, hogy az n + 1 -edik terméke majd iszonyatosan sikeres lesz és kifizeti az összes elődjét is, de erre nincs garancia. Ezért beszélünk lufiról.

Amúgy itt egy cikk, ami ír a problémákról is:

Musk az autótörténelem legnagyobb lufiját fújja
www.origo.hu/gazdasag/20160414-tesla-model-3-elon-musk-elektromos-auto-autopiac-autoipar.html

igazi hős 2017.08.06. 19:27:00

@$pi$: "Kézzelfogható, de veszteséges, mert műszakilag a benzines autókat alulmúlja." Néha megpróbállak komolyan venni, erre ilyeneket írsz... Gondolom a te benzines autód 5 mp-en belül van 100-on és 10 Ft/km-nél kisebb az üzemanyagköltsége. Kár hogy én ilyet nem találtam, de hát nem is vagyok olyan okos mint Nemstróman Lőrinc.
Szerinted az Audi vagy a Mercedes magyar gyárai az első 5 évben nyereségek voltak? Ha igen, akkor minket nagyon megszopattak, ugyanis tengernyi -eszerint felesleges-
támogatást adtunk nekik.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 19:27:18

@Orbán Hazaáruló Viktor: "Musk meg az álmokat adja el a befektetőknek, akik maguk döntik el hogy kell-e nekik"

Musk cégei 5milliárs$ állami támogatást kaptak 2015-ig.

www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html#page=1

mielőtt még nagyon beleéled magad....

igazi hős 2017.08.06. 19:30:01

@slowMotion: "Paks2 elettartama 30+ ev" Összekevered: 30 évig fizetjük, de 60 évre tervezzük.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 19:31:58

@Zionnépe: "Ehez pedig kifejlesztett egy akkut is, ami tárolni tudja az áramot. "

Nebasz, Musk fejlesztette ki az akkumulátort is? Nem semmi egy pasas.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 19:34:37

@igazi hős: "Gondolom a te benzines autód 5 mp-en belül van 100-on és 10 Ft/km-nél kisebb az üzemanyagköltsége"

Egy autót tényleg ez a 2 tulajdonsága jellemez kizárólag.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 19:39:07

@Zionnépe: " és már 4 évvel ezelőtt is arra voltak büszkék, hogy heteken-hónapokon át energiafüggetlenek"

Ez akkor lenne igaz ha vettek volna a napelem mellé egy kurvanagy aksit amiben a nyári déli napáramot elteszik télre. A valóságban persze pont annyira függenek a hálózattól mint bárki más, csak még némi plusz fejvakarást is okoznak a hálózatüzemeltetönek cserébe azért, hogy kevesebbet fizetnek

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 19:43:08

@Zionnépe: "Azt pedig senki sem vitatja, hogy bizonyos időszakokban nehezebb a saját áramtermelés. Igen, viszont nem mindegy mennyi és milyen erőmű kell mellé. "

Pont annyi mint a telepített napelemkapacitás és mindez a jódrágán (és gonoszputyingázzal) üzemelő gyorsreagálású gázerőműből (vagy el kell foglalni mondjuk Ausztriát hogy tudjunk hatékony szivattyús tározót használni)

$pi$ 2017.08.06. 19:43:36

@igazi hős: "Gondolom a te benzines autód 5 mp-en belül van 100-on és 10 Ft/km-nél kisebb az üzemanyagköltsége. Kár hogy én ilyet nem találtam, de hát nem is vagyok olyan okos mint Nemstróman Lőrinc."

Kiválasztottál két apróságot, amiben az elektromos autók jobbak mint a benzinesek. Ettől még az egész termék nem lesz jobb. Hogy mást ne mondjuk hiába van neked majdnem ingyen a villany, ha drága az akku.

"Szerinted az Audi vagy a Mercedes magyar gyárai az első 5 évben nyereségek voltak?"

Szerintem igen, nyereségesek voltak. De egy gyártó gyárát hasonlítod egy másik gyártóval és 14 évet hasonlítasz 5 évvel.

Belinkeltem egy cikket a tesla lufiról. Menj, olvasd el. Utána keresd meg az összes cikket, akik lufiról írnak és írd meg nekik, hogy a tesla villannyal megy és különben is jobban gyorsul, meg kilönben is a 2,5 milliárd dollár, amivel a tesla tartozik nem számít.

Engem hagyj ki légyszi, nem élvezem az ilyen szintü társalgást.

$pi$ 2017.08.06. 19:50:14

@igazi hős: "A piros csík a Musk féle rendszer _teljes ára_ (includes material and labor)."

Pontosan! És én ezt keveselltem és ezért írtam, hogy nem hiszem el, hogy kétségeim vannak és konkrét tények, műszaki adatok nélkül komolytalannak tartom ezt a kijelentést.

Láttam a videót, láttam hogyan néz ki, láttam a csatlakozókat. Értek is hozzá. Nem hiszem, hogy működik, nem hiszem, hogy engedélyezni lehet és nem hiszem, hogy olcsó.

Körülbelül akkora kamu, mint a napelemes útburkolat: www.youtube.com/watch?v=P90Y71ThfQs

igazi hős 2017.08.06. 19:55:03

@Gyulimali: Állj meg, tesó, csak a fantaszták hisznek a gazdaságos, szigetüzemű működésben. A szigetüzem nagyon drága, hiszen többszörösen túlméretezel. Írd át a számolásodat nullszadós üzemre, ahol
- a Powerwall "csak" arra kell, hogy egy rövid (1-2 órás) áramszünetet áthidaljon,
- a Powerwall alkalmas egy közepes (6 órás) áramszünet áthidalására és a szolgáltató vezérelheti (cserében fizet érte).
Az elsőhöz túl drága a Tesla megoldása, de a második teljesen versenyképes. Ha 100 ezer háztartásban lenne 1-1 powerwall, az 200 mrd Ft, az valamivel több egy azonos teljesítményű (300-400 MW-os) szivattyús erőmű ára, de a befektetés nem az államé (amit az MVM csinál, azt mi fizetjük, szóval nem különítem el a kettőt), hanem magánembereké, az állam (jelesül a MAVIR) "csak" a vezérlés hardver és szoftver oldalát fizeti ki. Még ez is milliárdos költség, de nagyságrenddel kisebb, mint az erőmű építés (amire Paks2 egyre biztosabb megépítése miatt óriási szükség lenne).

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.06. 20:01:16

@Zionnépe: "A modell S-el az ország két csücske között is át lehet vele menni bőven"

Már amennyiben országúti forgalmi akadályként közlekedsz, mert ha kicsit elkezdesz autópályasebességgel haladni már zuhan is be a hatótáv szinte a felére:

everda.hu/teslaerzes-avagy-egy-teslas-tapasztalatai/

"…és jöjjenek a gyengeségek:
– tudatos tervezést igényel, ha valaki nem napi városi/ingázó használatra indul, hanem nagyobb távokat (200 km/nap Magyarországon) szeretne megtenni.
– 110 km/h felett hatványozott üzemanyag fogyasztási mutatók (320 km-t 105-110km/h sebességgel lehet elérni)
– 130-140 km/h sebességnél 220-240 km-t lehet megtenni."

$pi$ 2017.08.06. 20:06:41

@igazi hős: "egy azonos teljesítményű (300-400 MW-os)"

Az energiatárolás képességének nem watt, hanem a wattóra a mértékegysége. Egy 400 MWh energiatároló az új paksi blokkokat ki tudná váltani 10 percre. Mire lenne az jó?

igazi hős 2017.08.06. 20:14:15

@eßemfaßom meg áll: @$pi$: Végül is a "hogyan megy" és a "mennyit fogyaszt" azok a lényegtelen apróságok, amiket az legtöbb ember nem is vesz figyelembe, amikor autót választ. Igazatok van, én vagyok a helikopter, ha elállt az eső, megyek és repdesek egyet.
Világosítsatok fel engem, tudatlant, hogy miben elmaradott a Tesla egy benzines autóhoz képest. A napi táv korlátozott, ezt én (aki több tucat 900-1200 utat tettem meg) nem érzem akkora korlátnak. (Ma már repülővel mennék Hannoverbe vagy Berlinbe, de régen még élveztem a 10-12 órás autóutakat is.) Az emberek nagy része napi 20-40 km-t megy, a maradék túlnyomó része is megáll 200 km alatt. A maradéknak (1-5 %) nem jó a Tesla.

$pi$ 2017.08.06. 20:22:42

@igazi hős: "Végül is a "hogyan megy" és a "mennyit fogyaszt" azok a lényegtelen apróságok, amiket az legtöbb ember nem is vesz figyelembe, amikor autót választ."

Szalmabáb érvelés, én nem ezt mondtam. Én azt mondtam, hogy az álló helyzetból elért gyorsulásnál szerintem sokkal fontosabb paraméterek is vannak. Mondjuk nem 2-3 másodperc alatt van százon hanem 6 másodperc alatt, az szerintem nem a legfontosabb paraméter, ha nem gyorsulási versenyekre jársz. A fogyasztásról azt mondtam, hogy az aksi árát is illene figyelembe venni. Mert szép, hogy olcsón tankolsz, de mi lesz, amikor mondjuk az akku kifekszik? Vag ez:

www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/teslat_szeretnel_ez_a_ket_abra_elveszi_a_kedved.208522.html

Azt mondja, hogy "horpadt ajtó, 3,2 millió forint", huhh! De olcsón tankoltam. :D

igazi hős 2017.08.06. 20:26:06

@$pi$: Ne égesd magad tovább. Egy szivattyús erőműnél nem az az elsődleges adat, hogy mennyi víz van benne, hanem, hogy milyen gyorsan lehet a víz helyzeti energiáját árammá alakítani (és vissza). Egy 300 MW-os erőmű eltárolhat 1GWh-t hajnalban és visszatáplál délután. Ezzel megspórol napi szinten cca. 50 millió forintot, amennyiben a publikus kiegyenlítő energia árakkal számolunk és feltételezzük, hogy a mélyvölgy időszakban 0 lenne az áramár (és nem negatív, holott ez is gyakori).

$pi$ 2017.08.06. 20:26:48

@igazi hős: "Világosítsatok fel engem, tudatlant, hogy miben elmaradott a Tesla egy benzines autóhoz képest. A napi táv korlátozott, "

Nos igen.
1. napi táv korlátozott
2. lassú a töltés
3. nem lehet akárhol tankolni
4. drága
5. a szervíz nagyon drága
6. kiforratlan, sokszor van vele hiba

"Kiírta hogy a 12 V-os akksi meghibásodott és ne induljak tovább. Az utóbbi parancsot nem volt nehéz betartani, mivel az autó nem indult el Ezután hosszas telefonálgatás következett, majd a holland központ egy Bécsből érkező trailert intézett, ami kivitte a szervizbe az autót."

Nekem eddig csak használt autóim voltak, volt olcsó, volt drágább. Így még nem jártam, hogy ott hagyott volna a semmi közepén és trailerrel kellett volna érte menni.

igazi hős 2017.08.06. 20:27:06

@$pi$: Milyen autód gyorsul 6 alatt százra?

$pi$ 2017.08.06. 20:33:22

@igazi hős: "Egy 300 MW-os erőmű eltárolhat 1GWh-t hajnalban"

Ja, ha belefér annyi víz. De az szerinted nem számít, hogy mennyi víz benne, ugye? Akkor?

$pi$ 2017.08.06. 20:35:09

@igazi hős: "Milyen autód gyorsul 6 alatt százra? "

Nem beszéltem arról, hogy az én autóm hogyan gyorsul. Miért is tenném? A benzines és az elektromos autók összehasonlításáról volt szó, nem arról, hogy nekem milyen autóm van.

igazi hős 2017.08.06. 20:40:56

@$pi$: Milyen szalmabábokról beszélsz, drága barátom? A 2 és a 3 marhaság (még az araboknál is több helyen van áram, mint benzin), 4-6-nál pedig eltévesztetted a viszonyítási alapot. Nem a te használt autóidhoz (nem az én új autóimhoz) képest kell az árakat nézni, hanem a hasonló képességű benzinesekhez képest. Egy Ferrarihoz vagy R8-hoz képest milyen a Model X?

igazi hős 2017.08.06. 20:42:42

@$pi$: Kértem, vagy nem kértem, hogy ne égesd magad?

$pi$ 2017.08.06. 20:44:45

@igazi hős: "A 2 és a 3 marhaság (még az araboknál is több helyen van áram, mint benzin),"

Igen, de Tesla gyorstöltő nincs. A linkelt cikkben leírja a csávó, hogy normál csatlakozóval 23 óra a 80%-os töltöttség:

"Ha mégis valaki teljesen lemeríti, és nem tud elérni egy gyorstöltőhöz, akkor még mindig van lehetősége normál 220 V-os konnektorból tölteni az autót, viszont akkor 80% eléréséhez 23 órára van szükség!"

"Milyen szalmabábokról beszélsz, drága barátom?"

a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab

$pi$ 2017.08.06. 20:45:19

@igazi hős: Kértem, vagy nem kértem, hogy ne égesd magad?

Argumentum ad hominem.

$pi$ 2017.08.06. 20:53:37

"A 3 hónap alatt volt már pár problémám, lássuk a listát és hogy mit hogyan orvosoltak. Elöljáróban megjegyzem, hogy több problémával szembesültem, mint amit egy ilyen kategóriájú autónál elvárna az ember, de az úttörők élete nem fenékig tejfel, ezt mindenki tudhatja"

Erről beszéltem, amikor fejletlen technológiáról beszéltem. Igazából szerencsésebb lett volna a "kiforratlan" szót használnom. Modern, ez tagadhatatlan, de a benzines technológiát rengeteg idejük volt kicsiholni és azért azok kiforrottabbak, fejlettebbek.

RealEstateAgent 2017.08.06. 21:01:38

@Punxsutawney Mormota: igen. A teljesítményük is romlik, bár nem annyival mint amire számítottak. De jobbak jönnek ki, sokkal korszerűbbek 3-5 évente. Még nagyon alacsony a napelem hatásfoka, ez javul évről évre. Ennyi nagyarc. A cserép meg kibír 10x annyit, viszont e miatt feleslegesen dobom ki a tetőt is akár ha korszerűsíteném. Ettől függetlenül az esztétika miatt jó lehet, a tetők iPhone-ja v Teslája a felsőbb rétegeknek.

Gyulimali 2017.08.07. 01:29:55

@Zionnépe:
...Kezdjük ott, hogy a te hozzáállásoddal nemhogy a gőzgép, de még a bickli sem terjedt volna el... Nem vagy te amish véletlen?..
A te hozzáállásoddal pedig ülnél napi rendszerességgel a sötétben, a kurvadrágán megvásárolt "szuper-öko" rendszeredben, mert arra, amire fantiziálsz, MA nem alkalmas a rendszered.
Lehet itt oszatni az észt, de látom, h ogy nem végeztél még el egy ilyen számítást sem, mert fogalmad sincs arról, hogy MOST hogy működik egy villamosenergetikai rendszer.

...A megtérülésről: írom még1x az új technikák sosem a csóróknak vannak kifejlesztve!...
Tudod, ha sohe nem hozza vissza az rát, akkor a gazdagok még annyira sem fogják megvenni!
Tudod, egy "gazdag", elsősorban attól gazdag, hogy nem herdálja el a pénzét értelmelen dolgokra.
Tehát, pl. ha a villany a hagyományos szolgáltatótól 34 HUF, a saját napelemekből meg
234 HUF? akkor nem fog napelemet telepíteni.
...Akiknek viszont igen, azok pont nwm fognak rajta sírni, hogy megtérül-e avagy megfizeti vele a kényelmét és nem kell se benzinkútra rohangálni, se Putyin gázcsapjaitól....
Bullshit.
...Ha nem kevesebb a havi fogyasztás, de nem is több, mint korábban vagy nem számottevően, akkor megveszik....
Na, látod, innen is látszik, hogy fogalmad sincs róla, hoyg hogy működik a rendszer.
Olvass utána, aztán majd folytassuk, ha megvolt.
... Így van ez itt a "hanyatló Nyugaton" és pont sz..ik bele aki megteheti, hogy a csóróknak megéri-e...
Lásd fentebb. NEM fog venni olyat, ami soha nem térül meg.
...Lásd a sok napelemet a német házakon, garázsokon, tanyaingatlanon...kutyaólon....
Áááá, már megint az EnergieWende...
Te tényleg egy rózsaszín buborékban éled az életedet...
Olvass utána, mekkora nagy "sikertörténet" az Energiewende!

Ehez már csak adalék, hogy az első generációsakat épp most cserélik le és adják el.

Azt pedig senki sem vitatja, hogy bizonyos időszakokban nehezebb a saját áramtermelés. Igen, viszont nem mindegy mennyi és milyen erőmű kell mellé.

A hatásfok pedig egyre jobb, úgy az energiatermelés terén, ahol ma már azt ígérik, hogy felhős idő esetén is kihoz 60-70%-ot a rendszer, és igazából a 100-hoz sem kell szaharai napsütés.

A tárolás peddig eddig is megoldott volt olyan akksikkal, mint amik az autókhoz vannak.

A veszteség pedig technkikai csak a Teslánál továbbra is, a bevételek növekednek, a cég folya,atosan bővül, és ez pont elég a nagybefektetőknek, őket nem hajtja a kényszer, hogy jövőre visszakapják a pénzüket, ha látják, hogy a cég értéke folyamatosan növekszik.

Gyulimali 2017.08.07. 01:33:39

@shakespeare:
...hat nem, ezert szallt egekbe a tesla reszvenye..
Nem, Musk hitelessége és ígéretei emelik a Tesla árát.
Ma még megvan neki ez.
Nekem ne mondd, hogy te beletennél pénzt úgy 15 éven keresztül egy cégbe, hogy végig vastagon minuszos, de beccóra ígéri, hogy " mostmáraztán igazán nyereségesek leszünk MAJD"

Gyulimali 2017.08.07. 01:39:10

@igazi hős:
... Állj meg, tesó, csak a fantaszták hisznek a gazdaságos, szigetüzemű működésben. A szigetüzem nagyon drága, hiszen többszörösen túlméretezel. Írd át a számolásodat nullszadós üzemre, ahol ...
Nem írom át, az alapfelvetés itt kb. az volt, hogy " elég napelemmel, meg akkumulátorral szügségtelenné válik a jelenlegi rendszer.
A válasz pedig az, hogy nem, nem válik szügségtelenné, mert ma egyszerűen nem létezik az a rendszer, ami ebben a formában képes lenne ellátni a feladatot.

Gyulimali 2017.08.07. 01:46:52

@RealEstateAgent:
.. Még nagyon alacsony a napelem hatásfoka, ez javul évről évre...
Hát, olyan nagyon nincs neki hová fejlődnie.
A hagyományos szerkezető napelemek, (amit PV névvel illetnek) maximális elméleti hatásfoka huszonegynéhány %.
Eföle semmilyen körülmények között nem tud menni a jelenlegi szerkezetű napelem.
Magyarországon a beeső napfény teljesítménye nagyjából 1000W/nm.
Tehát semmilyen napelem nem lesz képes 1000W/nm több teljesítményt leadni soha.
Ennek a ~20%-a a maximálisan kivehető teljesítmény.
Tehát, elvileg van lehetőség a kinyerhető teljesítmény növelésére, de ahhoz teljesen új napelemet kell fejleszteni.
És, ez jelenleg nem látszik még.

$pi$ 2017.08.07. 05:41:19

@Gyulimali: "A tárolás peddig eddig is megoldott volt olyan akksikkal, mint amik az autókhoz vannak."

Milyen autókhoz? Ha az indítóakkukról beszélsz, akkor tévedsz, mert az indítóakkukat 80-90%-on kell tartani. Ha rendszeresen lemeríted őket nagyon hamar tönkremennek. Energiatárolásra ún. munka akkumulátorok kellenek.

"ahol ma már azt ígérik, hogy felhős idő esetén is kihoz 60-70%-ot a rendszer"

Ilyen napelem nincs! Egyhamar nem is lesz.

Zionnépe 2017.08.07. 06:32:50

@Gyulimali: Veled ellentétben nem kell utánaolvassak, mert itt ahol lakunk kb minden 4. házon jó pár éve van napelem és folyamatosan veszik az emberek. Kb ugyanannyira jön ki nekik, mint a hagyományos energia. Kb 10 év alatt térül meg, viszont miután akksival tárolják is a "fölös" mennyiséget, önellátóak az év nagyrészében.

@$pi$: A névleges teljesítményük 60%-át adják vissza felhős időben is, nyilván nem az elméleti maximumét.

@eßemfaßom meg áll: Rohamosan terjed a Tesla S vásárlók köre idekint és már kb olyan sok embrenek van, mint pl otthon mercije. Nincs minden sarkon, de azért naponta lehet belőlük 20-25db-ot látni.
És a hatótávról pedig, tavaly ősszel egy ilyen S modellel biztosan megtettek 400+ km-t, mert stuttgarti rendszámmal találkoztunk eggyel Passaunál, délelőtt 10 körül. Kizártnak tartom, hogy több napi út után ért volna oda...

Az akkut pedig nem feltalálta, csak készített egyet Musk, de olyat nem is írtam. Mint ahogy semmire sem amit fejleszt. Semmi sem eredendően új, csak fogyhasztóra alkalmas állapotra van kifejlesztve.

Nektek viszont elég szégyen, hogy Európa legszánalmasabb és legaljasabb kormányának mundérbecsületét próbáljátok - sikertelenül - védeni?
Nem fordul fel a gyomrotok magatoktól? Tudtok tükörbe nézni, és nem köpitek olyankor szembe magatokat? Vagy titeket eleve ilyen gerinctelennek neveltek?

$pi$ 2017.08.07. 07:44:49

@Zionnépe: "A névleges teljesítményük 60%-át adják vissza felhős időben is, nyilván nem az elméleti maximumét."

Hogyan? A beeső fényáram a tizedére csökken, a teljesítmény meg 60%? Szerintem te félreértetted, szórt fényben a direkt fényhez képest 60% a teljesítmény FELTÉVE, hogy a fényáram ugyanakkora marad. Talán ez lehet.

Felhős időben viszont a fényáram az 5-10%-ra esik. Tehát a 10% 60%-a, azaz 6% lesz a leadott elektromos teljesítmény. Persze ez attól is függ, hogy mennyire vastag a felhőtakaró. Itt egy kép, ahol cirka 16%-ra esik visza a teljesítmény ahogy átvonul egy felhőzet:

s7d2.scene7.com/is/image/Caterpillar/C10873647

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.07. 07:48:00

@Zionnépe: "mert itt ahol lakunk"

Szóval te Utopiában élsz.

$pi$ 2017.08.07. 08:04:52

@Zionnépe: "Nektek viszont elég szégyen, hogy Európa legszánalmasabb és legaljasabb kormányának mundérbecsületét próbáljátok - sikertelenül - védeni?
Nem fordul fel a gyomrotok magatoktól?"

Szerintem itt végig műszaki kérdésekről ment a diskurzus.

"És a hatótávról pedig, tavaly ősszel egy ilyen S modellel biztosan megtettek 400+ km-t, mert stuttgarti rendszámmal találkoztunk eggyel Passaunál, délelőtt 10 körül. Kizártnak tartom, hogy több napi út után ért volna oda..."

Nem kell több napi út, ha útközben volt gyortöltő.

"Nem egy Teslásról tudom, hogy azért vásárol sokat és sokszor az adott helyen, vagy jár étterembe, moziba egy adott helyre, mert a közelében található gyorstöltő. Magamon is észrevettem, hogy úgy alakítom még a családi programokat is, hogy a gyorstöltők közelében található lehetőségeket használjuk ki."

Ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire praktikus is a tesla. :) Nem a kocsi megy arra, amerre a sofőr akar, hanem a sofőr megy arra, amerre a kocsi tud. :)

Gyulimali 2017.08.07. 08:49:18

@Zionnépe:
... Veled ellentétben nem kell utánaolvassak...
Én ezt tanoltam az egyetemen, a képzésem részeként, de igazad van, a te személyes "élményeid" nyilvánvalóan felülírják ezeket az értéktelen tudásokat.
... mert itt ahol lakunk kb minden 4. házon jó pár éve van napelem és folyamatosan veszik az emberek...
Drogot, meg cigit, meg dohányt is vesznek, és akkor most azok is jók:
...Kb ugyanannyira jön ki nekik, mint a hagyományos energia...
Igen, ha nem veszed meg a powerwall-t, meg semmilyen tárolórendszert a rendszerhez, akkor valóban megtérül a rendszer.
Viszont ebben az esetben ne beszéljünk már semmiféle áttörésről, meg a hagyományos rendszerek leváltásáról.
Ekkor csak annyi történik, hogy a probléma elegánsan át lesz paterolva az MVM portájára.
...Kb 10 év alatt térül meg,...
Igen, egy napelem-inverter, NEM szigetüzemű rendszer.
... viszont miután akksival tárolják is a "fölös" mennyiséget, önellátóak az év nagyrészében...
Nem tárolnak semmit.
Amikor van termelés, az idő kb 10-20%-ában, akkor elhasználja a saját igényét helyben, a felesleget pedig rátermeli a nyilvános hálózatra, és a MVM gondoskodik arról, hogy el legyen használva, vagy ki legyen kompenzálva.
...@eßemfaßom meg áll: Rohamosan terjed a Tesla S vásárlók köre idekint és már kb olyan sok embrenek van, mint pl otthon mercije. Nincs minden sarkon, de azért naponta lehet belőlük 20-25db-ot látni...
Ami nemannyira meglepó, hiszen az ára egy igen jól felszerelt E-Klasse árával egyezik meg.
...És a hatótávról pedig, tavaly ősszel egy ilyen S modellel biztosan megtettek 400+ km-t,...
Ember, ez a megfogalmazás már maga igazolja az eredeti hozzászólót.
Az, hogy "valakinek, egyszer sikerült" nem jelenti azt, hogy ez az általános.
...mert stuttgarti rendszámmal találkoztunk eggyel Passaunál, délelőtt 10 körül...
Húúú, te kalandor! ;-)
...Kizártnak tartom, hogy több napi út után ért volna oda...
Azt én is,viszont Pl. a Tesla gyorstöltő hálózat az még Magyarországra nemannyira ért el. Annyira nem, hogy nincs is egyetlen gyorstöltő sem az országban.
Tervek vannak, töltő még nincs.
Nézzél csak meg egy vonatkozó térképet.
www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no
...Nektek viszont elég szégyen, hogy Európa legszánalmasabb és legaljasabb kormányának mundérbecsületét próbáljátok - sikertelenül - védeni?...
Hogy rákba' sikerült erre következtetésre eljutnod abból a kiindulási pontból, hogy a Tesla piacra dobta a napelemer tetőcserepet???

Gyulimali 2017.08.07. 08:51:19

@$pi$:
...Ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire praktikus is a tesla. :) Nem a kocsi megy arra, amerre a sofőr akar, hanem a sofőr megy arra, amerre a kocsi tud. :) ...
Ja, a Tesla pánik: "nincs töltő hatótávolságon belül"

Gyulimali 2017.08.07. 09:03:32

@$pi$:
..Milyen autókhoz? Ha az indítóakkukról beszélsz, akkor tévedsz, mert az indítóakkukat 80-90%-on kell tartani. Ha rendszeresen lemeríted őket nagyon hamar tönkremennek. Energiatárolásra ún. munka akkumulátorok kellenek. ..
SZerinetm, ezt nem nekem szántad ;-)

$pi$ 2017.08.07. 09:12:13

@Gyulimali: "Ja, a Tesla pánik: "nincs töltő hatótávolságon belül" "

A Top Gearnek volt egy része, amikor elmentek valami angol kisvárosba valami elektromos autókkal aztán próbáltak villanyt szerezni. Nagyon kicikizték az egész elektromos autó koncepciót, jópofa volt. Persze tudjuk, a Top Gear egy szórakoztató műsor *volt*. :D

"SZerinetm, ezt nem nekem szántad ;-) "

Meglehet! :)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 11:24:22

@Gyulimali: "Magyarországon a beeső napfény teljesítménye nagyjából 1000W/nm.
Tehát semmilyen napelem nem lesz képes 1000W/nm több teljesítményt leadni soha.
Ennek a ~20%-a a maximálisan kivehető teljesítmény."

Nem is kell.

Magyarország népessége legyen 10 M fő. Egy panelban egy emberre jut egy négyzetméter tető, egy kertes házban 50 m2, legyen mondjuk 10 m2 az átlag. A Vállalatok, közintézmények teteje legyen még egyszer annyi.

Legyen a legolcsóbb napelem hatásfoka mondjuk csak 5%.

10 M * 20 m2 * 1 kW/m2 * 0,05 = 10 GW

Magyarország csúcsfogyasztása 6,7 GW.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 11:29:15

@Gyulimali: "...Ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire praktikus is a tesla. :) Nem a kocsi megy arra, amerre a sofőr akar, hanem a sofőr megy arra, amerre a kocsi tud. :) ...
Ja, a Tesla pánik: "nincs töltő hatótávolságon belül""

Benzinkutak se voltak az ókorban.

"Bertha Benz a világ első hosszú távú, mintegy 106 kilométeres autóútja alatt mindent megtett azért, hogy felhívja a figyelmet az önjáró háromkerekűre. A karburátort hajcsatjával pucolta ki, benzint egy patikában vett félúton,"

www.origo.hu/auto/20160128-benz-patent-motorwagen-130-evfordulo-a-vilag-elso-autoja.html

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 11:31:17

Látom, az atomhülyék itt is széttrollkodják a beszélgetést. A megújuló hiába kétszer olcsóbb, gigászi atomerőműveket kell építeni, hogy legatyásodjunk.

$pi$ 2017.08.07. 11:52:43

@Paks2: '10 M * 20 m2 * 1 kW/m2 * 0,05 = 10 GW'

Hú, öregem, ez nagyon nem jó számítás ám! Feltételezted, hogy az összes ház teteje déli tájolású, nincs árnyékban, 45 fokban dőlt és a nap állandóan nyári delelőn van. :(

A legtöbb családi ház tetejére nem is nagyon lehet napelemet pakolni, mert egyszerűen nem éri meg!

A napelemeket nem véletlenül Wp (watt peak) mértékegységben adják meg!

$pi$ 2017.08.07. 11:55:04

@Paks2: "Benzinkutak se voltak az ókorban."

Meg autók sem. De: a benzines autókkal messzire el lehetett menni, az elektromosokkal meg már akkor sem. Ezért nem elektromosak voltak az első autók!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 12:08:38

@$pi$: "Ezért nem elektromosak voltak az első autók!"

Tárgyi tévedés.

"A játékos kedvű Ányos egy kis méretű modell kocsit is épített a forgonyhoz, így tulajdonképpen pusztán szórakozásból megépítette a világ első elektromos autóját."

"Az első [utcán járó] négykerekű autóra 1888-ig kellett várni, amikor a derék coburgi gyáriparos hírében álló Andreas Flocken elektromos motorra cserélte a hintó elé fogott lovakat"

player.hu/tech-auto/auto-motor/villanyautok-a-szazadfordulon/

Azért elektromosak voltak az első autók, mert sokkal egyszerűbb a szerkezetük, egy villanymotor elég hozzájuk, míg a benzinmotor nagyon bonyolult szerkezet, plusz kell hozzá váló és kuplung.

Most már lenyugodhatsz, olvasgasd ezt:
villanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/

Gyulimali 2017.08.07. 12:45:48

@Paks2:
...Legyen a legolcsóbb napelem hatásfoka mondjuk csak 5%.

10 M * 20 m2 * 1 kW/m2 * 0,05 = 10 GW

Magyarország csúcsfogyasztása 6,7 GW...
Mi van cicuka, itt is kezded az ostobaságok terjesztését?
Az a 10 GW, az ugye megvan, hogy nem 100%-os rendelkezésre állással lesz megtermelve?
Hanem, amikor éppen NAPPAL van, ÉS az ég éppen NEM felhős ÉS NYÁR van.
Minden egyéb esetben valahol (ami ugye az összes idő jó 80%-a) ez a termelés valahol 0..2GW tartományba esik.
Arról meg már nem is beszélve, hogy ha 6,7GW az ország csúcsfogyasztása, akkor a 10GW-oddal, amikor éppen kinyomja a sok-sok napelem, akkor igen nagy bajban lennél.
AKkor ezt a topikot is szét fogod trollkodni?

Gyulimali 2017.08.07. 12:48:52

@Paks2:
...Benzinkutak se voltak az ókorban....
Ja, meg autók sem...
Ellenben most "van" Tesla, csak éppen töltő nincs hozzá.
Azért, ugye érzed a "hasonlatod" alkalmatlanságát, ugye?
...Látom, az atomhülyék itt is széttrollkodják a beszélgetést. A megújuló hiába kétszer olcsóbb, gigászi atomerőműveket kell építeni, hogy legatyásodjunk. ..
Dehát, itt egy szó sem esett semmilyen atomról.
Arról beszélünk, hogy a Tesla elkezdte árulni a napelemes tetőcserepet.
Mi a fenéről beszélsz?

$pi$ 2017.08.07. 13:26:02

@Paks2: "Tárgyi tévedés."

Úgy értettem, hogy az első autók, amik elterjedtek. Nyilván!

shakespeare 2017.08.07. 13:38:13

@$pi$: a Tesla termékek nem veszteségesek, 25% körüli a nyereség rajtuk, csak ezt mind beletolják további gyártósor bővítésbe (nem mellékesen megvettek egy elég nagy gyártósor gyártó német céget is, mindenestől )

nem az van ami te írsz, hogy a terméken nincs elégséges nyereség, csak futnak előre és költenek, van nyereség, sőt igen magas az autóiparban megszokottakhoz képest

seekingalpha.com/article/4075701-tesla-closer-look-margins-profitability

shakespeare 2017.08.07. 13:47:50

@Gyulimali: aki komolyan befektet egy ilyen cégbe pl Tesla, nem csak tőzsdén spekulál aprópénzzel, az sokkal de sokkal több információval rendelkezik mint te vagy én, pontosan elmondják neki a számokat illetve a számok mögötti mérnöki munkát, annak eredményét illetve várható költségeit, elmondják azt is, hova megy a pénz és a gyártósor miért fog nagyobb értéket termelni, mint a most a plebsnek a könyvelésben látható negatívum.
Nem mellékesen a komoly befektetők részt kérnek a technológiából, pl a Daimler, illetve hoznak kapcsolatokat és tudást is általában, valamint az igazgatóságba is bekerülnek embereik, nyilván kontrollt is akarnak a pénzért cserébe.
Vannak sokan ilyenek a Teslában, nyilván látták az üzleti tervet és az ő pénzükből, illetve Musk vagyonából van a veszteség finanszírozva. Vállalták.
Ennek pedig oka van.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 13:49:01

@$pi$: "Úgy értettem, hogy az első autók, amik elterjedtek. Nyilván!"

Igen, az első autók, amik elterjedtek, az elektromos autók voltak. Nyilván!

"A ma alternatívnak nevezett hajtás egy évszázaddal ezelőtt aranykorát élte, és a gőzhajtás mellett a legnépszerűbb technológiának számított. A drága, nehéz és körülményesen irányítható benzines autók az 1910-es évekig tulajdonképpen labdába sem rúgtak, a ma már nyilvánvalónak számító megoldások, mint a kormány, az összkerékhajtás és a fényszóró egytől egyig az elektromos és gőzautókban mutatkoztak be először."

Ott van a cikkben, amit linkeltem. Olvasd már el!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 13:54:27

@Gyulimali: "amikor éppen NAPPAL van,"

És a napi csúcs is nappal van. Milyen frappáns!

"ÉS az ég éppen NEM felhős ÉS NYÁR van."

Igen, az éves csúcs is áthúzódik a nyári időszakra. Amikor az ég éppen NEM felhős. Milyen frappáns!

"ezt a topikot is szét fogod trollkodni?"

Mutass EGY trollkodást tőlem, főtroll.

"itt egy szó sem esett semmilyen atomról."

Mégis itt vergődik az összes atomtroll. Érdekes.

$pi$ 2017.08.07. 14:27:32

@Paks2: "Igen, az éves csúcs is áthúzódik a nyári időszakra. Amikor az ég éppen NEM felhős. Milyen frappáns!"

Öreg, terveztél egy energetikai rendszert, ami egyszer az évben el tudja látni az egész országot árammal vagy két órán keresztül. Utána meg dögöljön meg mindenki. Akkor is dögöljön meg mindenki, ha éppen felhős az idő, vagy tél van, vagy este, vagy reggel, vagy késő délután.

Aztán meg elkezded védeni, mert te politikai okokból nem szereted az atomokat.

Te tényleg egy hatalmas troll vagy!

Gyulimali 2017.08.07. 14:27:34

@Paks2:
...És a napi csúcs is nappal van. Milyen frappáns!..
Igen, ha éppen jó idő van. Ha nem, akkor meg coki.
...Igen, az éves csúcs is áthúzódik a nyári időszakra. Amikor az ég éppen NEM felhős. Milyen frappáns!...
És télen mit csinálsz frappánsan, amikor a nyári mennyiség 10%-a csak a napfény ereje, vagy, mint idén Januárban, amikor 3 hétig a szél se fújt, meg a nap se sütött, mert ködös volt az idő?
...Mutass EGY trollkodást tőlem, főtroll...
Érdekes, haver, neked mindenki szembe jön az autópályán, ugye?
...Mégis itt vergődik az összes atomtroll. Érdekes...
AZ lehet, hogy te atomtrollnak tartasz itt embereket, azonban ez a topik EDDIG nem az atomról szólt,
Idejöttél, és elkezdted ugyanazt az unalmas vagdalkozást, amit már számtalanszor megcáfoltak többen is. Olyat lehetne, hogy leszállsz erről a témáról?

$pi$ 2017.08.07. 14:31:57

@Paks2: "Igen, az első autók, amik elterjedtek, az elektromos autók voltak. Nyilván!"

Az első autó, ami elterjedt a Ford T Model volt, nem valamiféle elektromos autó. SZállj le rólam!

Gyulimali 2017.08.07. 14:35:11

@shakespeare:
..aki komolyan befektet egy ilyen cégbe...
Vagy nem mondják el neki pontosan a számokat, lásd, ahogy 2008-ban jártak a világ nyugdíjalapjai. Szépen befektettek a AAA++++ ingatlanalapokba, azt, hoppá, egyik napról a másikra el is tönk 4700 Milliárd USD nyugdíjvagyon...
...Nem mellékesen a komoly befektetők részt kérnek a technológiából, pl a Daimler,..
Illetve vannak nagy, és tőkeerős autógyárak, akik lehet, hogy akár azt sem bánnák, ha mondjuk egyszercsak csődbe menne az újonnan jött konkurencia, aki belehugyozott a 130 éves, eddig kiválóan működő üzleti modellbe.
Nem azt mondom, hogy ez az egyértelmű cél, de szerintem egyik autógyártó sem hullajtana egy könnycseppet sem, ha a tesla becsődölne.
...illetve hoznak kapcsolatokat és tudást is általában, valamint az igazgatóságba is bekerülnek embereik, nyilván kontrollt is akarnak a pénzért cserébe...
Hát, ha valamit nem hiszek, akkor az az, hogy Musk egy fikarsznyit is enged beleszólni a cége vezetésébe.
Nem attól jutott el idáig, hogy mások mondták meg neki a frankót.
...Vannak sokan ilyenek a Teslában, nyilván látták az üzleti tervet és az ő pénzükből, illetve Musk vagyonából van a veszteség finanszírozva....
Ja, meg ne feledjük el az utóbbi évek során kapott ~5 milliárd USD állami támogatást sem. Persze, csak a tárgyilagosság kedvéért.
...Vállalták...
...Ennek pedig oka van...
Lásd fentebb.

Gyulimali 2017.08.07. 14:36:54

@$pi$:
...Aztán meg elkezded védeni, mert te politikai okokból nem szereted az atomokat...
És, képzeld el, saját bevallása szerint ő atomtámogató!
Huhh, tiszta szerencse, képzeld mi lenne, ha TÉNYLEG utálná az atomot...

$pi$ 2017.08.07. 16:03:44

@Gyulimali: "saját bevallása szerint ő atomtámogató!"

Klasszikus troll elmetrükk. :)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 16:54:53

@$pi$: "Az első autó, ami elterjedt a Ford T Model volt"

Alternatív valóságban (gy.k. hazugságban) élsz, mire megkezdték a Ford T-modell gyártását, már évtizedek óta futottak autók az utakon.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 16:56:32

@$pi$: "egy energetikai rendszert, ami egyszer az évben el tudja látni az egész országot árammal"

www.youtube.com/watch?v=kEvyn5xic9Y
100%-ban megújulókra alapozott országos energiarendszer (smart grid, Dánia, 2050)

shakespeare 2017.08.07. 17:47:52

@Gyulimali:
látom számolni és gondolkodni tudsz, de az az érzésem, hogy keveset tudsz Musk-ról és a Tesláról, vagy nem tudsz angolul vagy nem tájékozódtál eléggé.

ezt a Musk fickót lassan 6+ éve figyelem, mostanában Twitteren is,
Valóban a kapott támogatást, ahogy az összes többi amerikai autógyártó a válságban, de ezt a kölcsönt régen visszafizették az államnak, a vevőknek nyújtott adókedvezményt az állam minden elektromos autósnak adja, GM, Nissan elektromos autókra is, az nem Teslának nyújtott juttatás.

a Tesla-t a Daimler befektetése mentette meg a csődtől, ha úgy tetszik a Mercedes karolta fel anno, nyilván nem ingyért, egyáltalán nem eltaposni akarták, gyorsan akartak villanyt a Mercikbe, megkapták, cserében megmentették a csődtől a Teslát

az felügyelőbizottságban elég sok nagy és befolyásos ember van, akik a befektetett pénz felett őrködnek, többek közt Murdoch bácsi fiacskája

nem mellesleg Musk saját pénze, fél vagyona van benne, nyilván busásan vissza akarja kapni azt, nem elszórni

apro_marosan_petergabor 2017.08.07. 18:27:39

@$pi$: Ennyire sötét vagy tényleg, vagy csak tetteted magad?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.07. 18:57:45

@Paks2: "Benzinkutak se voltak az ókorban."

azért még te is érzed a különbséget aközött, hogy az ókorban nem volt benzinkút amivel a lovakat tölthették volna meg aközött, hogy ma van egy (rohadtdrága) piaci termék aminek a használhatóságát az korlátozza, hogy minden sarkon tölteni kellene de nincs mivel.

Mindemellett ha olyanom van akkor a dizelvacakba bedobok 5 marmonkannát 100liter gázolajjal a teletank mellé és spanyolország környékén még nem kell benzinkutat vadásznom, a teslás meg a magyarosztrák határhoz közeledve kezdi a homlokát törölgetni, hogy kell-e tréler a továbbjutáshoz mert ha akarna se tud bedobni a csomagtartóba többezer km-nyi üzemanyagot.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.07. 19:07:48

@Paks2: "És a napi csúcs is nappal van. Milyen frappáns!"

Ma reggel 8kor épp 5GW-ot használt az ország. Az elméleti napelemrendszered ma reggel 8kor hány MW áramot lett volna képes előállítani?

ma 22órakor előreláthatólag az ország 4,9GW áramit fog elfogyasztani. Ma 22órakor a te elméleti napelemrendszered hány W áramot lenne képes előállítani?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.07. 19:17:30

@Paks2: "Alternatív valóságban (gy.k. hazugságban) élsz, mire megkezdték a Ford T-modell gyártását, már évtizedek óta futottak autók az utakon."

a" futottak" és az "igazán elterjed" nem egymást kizáró fogalmak.

a T model előtt pártizezerben mérték az usabeli autók számát. A T-ből összesen 15milliót adtak el.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.07. 19:20:00

@Paks2: "100%-ban megújulókra alapozott országos energiarendszer (smart grid, Dánia, 2050)"

2050 azért még odébb van egy picit, mindemellett Dániával szemben nekünk nincs túl sok tengerpartunk valamint Dániában a legdrágább az áram, ami az ingyenáramnak igen kellemetlen mellékhatása.

$pi$ 2017.08.07. 21:01:48

@Paks2: "100%-ban megújulókra alapozott országos energiarendszer (smart grid, Dánia, 2050) "

Majd akkor gyere vissza és megbeszéljük. Jesszusom!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 22:06:54

@eßemfaßom meg áll: "Az elméleti napelemrendszered ma reggel 8kor hány MW áramot lett volna képes előállítani? "

Mindig mennyire szükség van. Azért azt add hozzá, hogy energiatakarékossággal és energiahatékonysággal lehet csökkenteni az igényeket, és okos fogyasztókkal alakítani a fogyasztást a termeléshez.

www.youtube.com/watch?v=kEvyn5xic9Y
100%-ban megújulókra alapozott országos energiarendszer (smart grid, Dánia, 2050)

Ezt extrapoláld egész Európára.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 22:08:23

@eßemfaßom meg áll: ""Mutass EGY trollkodást tőlem"
egyet???
blog.hu/user/1252623/tab/activity"

Félreértettél. Ne a saját trollkodásodat mutassd be! Elismerem, hogy az atomtrollokhoz tartozol, nincs ebben vita.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 22:10:40

@eßemfaßom meg áll: "a T model előtt pártizezerben mérték az usabeli autók számát."

Igen, az automobilt Európában találták fel, és először ott terjedt el. Először főként a villanyautó, aztán a benzines.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 22:26:07

@eßemfaßom meg áll: "2050 azért még odébb van egy picit"

Helyes meglátás. Paks2 10 év múlva 60 évig üzemel, 2050-ben még alig haladja meg életkora harmadát, sokkal távolabbra kell tervezni.

Paks1 15-20 év múlva áll le, egy atomerőmű építése 5-10 év, elég lenne 10 év múlva eldönteni, hogy a rohamosan fejlődő és egyre olcsóbbá váló megújulókat, vagy a drága és egyre drágábbá váló atomot pártoljuk. De a csúti geci most akar lopni, nem ér rá neki tíz évet.

"Dániával szemben nekünk nincs túl sok tengerpartunk"

Ez EU tagállama vagyunk, kurva sok tengerpartunk van, hegységeink, folyóink, síkságaink, szigeteink és félszigeteink, fjordjaink, gleccsereink.,.

"Dániában a legdrágább az áram"

Nem lényeges a különbség egy német, japán, spanyol vagy amerikai háztartás villanyszámlája között. Egy dán családé csak 10-20%-kal magasabb.
megujulok.blog.hu/2017/07/19/az_atomlobbi_hazugsagai#aramszamla

Viszont a fizetésekhez képest egy magyar család áramszámlája brutális. A magyarokat szánd, ne a dánokat.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.07. 22:27:21

@$pi$: "Majd akkor gyere vissza és megbeszéljük."

Még 10 évig lehetne visszajönni és megbeszélni, de a gazdád nem ér rá, most kell lopnia.

$pi$ 2017.08.08. 06:00:35

@Paks2: "Még 10 évig lehetne visszajönni és megbeszélni, de a gazdád nem ér rá, most kell lopnia. "

Gratulálok, ezt a blogot is széttrollkodtad, remélem jól fizetnek érte.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.08.08. 08:38:47

@Paks2: "Mindig mennyire szükség van."

rajtad kivül tud még valaki arról, hogy a napelem nem a napfény függvényében termeli az áramot hanem az igény függvényében?

"Ez EU tagállama vagyunk, kurva sok tengerpartunk van,"

nebasz az EU-ban megszüntek az államok?

mennyi érdekes uj információ

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 10:22:27

@eßemfaßom meg áll: "rajtad kivül tud még valaki arról"

Rajtad kívül mindenki tud arról, hogy a nap nappal süt, amikor általában ébren vagyunk, és a legtöbb áramot fogyasztjuk. :))

"az EU-ban megszűntek az államok?
mennyi érdekes új információ"

Lemaradtál, már 2004 óta tagja vagyunk az Európai Uniónak. Gyakorlatilag megszűntek az államhatárok, nem kell vízum, útlevél, a tőke és a munka szabadon áramlik, stb., stb... Nem számít melyik országban bérled a naperőműfarmodnak a területet, stb.

Itt olvashatsz utána:
europa.eu/european-union/about-eu_hu

Örülök, hogy új információkkal gazdagíthattalak. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 10:23:20

@$pi$: Vicces ezt hallani egy alanyi troll szájából. :))

Gyulimali 2017.08.08. 11:23:34

@eßemfaßom meg áll:
Anyám...
Mondjuk, előbb meg kellene várni, amíg kiderül, hogy egyben marad-e az EU egyáltalán, aztán, akkor a következő lépés egy USEU kiépítése lesz, és, amikor TÉNYLEG egy ország lesz az EU, mint az USA, akkor lehet visszatérni erre az ötletre.
Ha most akarjuk ezt erőltetni, akkor annak nagyon csúnya, de legfőképpen igencsak drága lesz az eredménye.

$pi$ 2017.08.08. 12:30:00

@Paks2: "kurva sok tengerpartunk van" "Nem számít melyik országban bérled a naperőműfarmodnak a területet, stb."

Akkor ne aggódj, hisz rengeteg napelemünk is van... Németországban. Meg szélfarmjaink is... Ausztriában!

dumbass!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 13:12:32

@dumbass: "rengeteg napelemünk is van... Németországban. Meg szélfarmjaink is... Ausztriában!"

Pontosan. És vízerőműveink Ausztriában, és atomerőművünk Szlovákiában... Az éves nettó áramimportunk a teljes fogyasztás 38%-a. A csúcsidőszak terhelését pl, a horvátok egyensúlyozzák ki.

Gyulimali 2017.08.08. 14:23:48

@Paks2:
Ugye az a rész is megvan, hogy mindez csak addig lesz a "miénk", amíg nincs konfliktus az osztrák ellátásbiztonsg és az export között.
Amint a "baráti" országokban mondjuk összeomlik egy vízerőmű, és kiesik a termelés 20%-a, kitalálod, hogy melyik eset fog előfordulni:
- Ausztria biztosítja nekünk továbbra is az áramot, és ott lesznek áramszünetek
- Az osztrák belpiacon lesz áram, minálunk meg áramszünet és Ausztria, széttárja a karját mindván, hogy "így jártunk".

$pi$ 2017.08.08. 14:36:29

@Paks2: "s vízerőműveink Ausztriában, és atomerőművünk Szlovákiában..."

Nem akarlak elkeseríteni öregem, de azok akkor lennének a mieink, ha nekünk fizetnénk az adót. De tudom, neked az mindegy.

Hurrá amúgy, akkor nekem meg van repülőterem. Meg halastavam is... hohhhóóó! Há megyek és összeírom, hogy mim is van még! :D

Dumbass! :D

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 17:07:53

@Gyulimali: "kiesik a termelés 20%-a, kitalálod, hogy melyik eset fog előfordulni:"

Az európai rendszerirányítók eldöntik, hogy mi lesz a legjobb megoldás. Például felemelik időlegesen az áram árát, hogy azok a fogyasztók, akik könnyedén megtehetik, kevesebb áramot fogyasszanak, vagy valamelyik fosszilis erőmű termelését növelik, vagy egy beütemezett de nem sürgős erőmű karbantartást arrébb tolnak, stb. Nem kell beszarni.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 17:12:45

@Dumbass: "ha nekünk fizetnénk az adót."

Az erőművek áramot termeljenek! Ha azt akarná a gazdád, hogy többen adózzanak Magyarországon, akkor beszüntetné a gazdaság kézi irányítását, ötletszerűen kivetett különadókat, külföldi befektetők elleni uszítást, ellentmondások törvénykezést, állami szintű korrupciót, jogbizonytalanságot, stb. Özönlenének a befektetők.

$pi$ 2017.08.08. 19:16:57

@Paks2: "Az európai rendszerirányítók eldöntik, hogy mi lesz a legjobb megoldás. "

Ja, el. Mesélj még!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.08. 19:51:30

@$pi$: "Mesélj még!"

Egységes európai energiastratégia kell, egységes rendszerirányítás, Úgy kell a megújulókat elhelyezni, hogy a termelés és szállítás a lehető legolcsóbb legyen azzal a peremfeltétellel, hogy minden igény ki legyen elégítve. Energiatakarékossággal és energiahatékonysággal kell csökkenteni a felhasználást, és okos fogyasztókkal alakítani valamelyest az igényeket a termeléshez...

Pontosan mi érdekel?