2018. július 19. 16:05 - Zöld Intézmény

Xiaomi Bluetooth Audio Reciever teszt — 2. kör

A Xiaomi által készített fej- és fülhallgató kiegészítőről már írtunk egy cikket, amiben a csomag tartalmát és a kezdeti benyomásokat ecseteltük. Aki lemaradt volna, az itt pótolhatja. Azóta eltelt már több, mint 3 hét, ami alatt a kütyü napi használatban volt, íme hát az eddigi tapasztalatok.

Sajnos nem állíthatjuk, hogy tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A kapcsolódása sem tökéletes, sokszor el-eldobja a Bluetooth-t, sőt van, ami után gyorsan ismét magáratalál, de ezen rövid idő pont elég arra, hogy a zene megálljon. Másik probléma az, hogy nem lehet vele telefonálni. Ha érkezik egy hívás jelzi, hogy az befutott, de iOS rendszerű készülékekkel ennyi, amit tud. Android esetén kihangosítja a fejhallgatóra, de a hívás után nem indul automatikusan el a zene. A másik negatívum, hogy előfordult, hogy amikor az asztali géphez kapcsolódott, nem érzékelte annak rendszer által belőtt hangerejét. Hiába próbáltuk bármilyen irányba mozdítani a csúszkát, a fejhallgatón maradt ugyanaz a zavaróan nagy hangerő. Érdekesség, hogy ha annak a programnak a hangerejét állítottuk, ami a zajok forrása volt, akkor működött az eszköz. Ezzel tehát ki lehet játszani ezt a bugot, de azért bajos mindennek egyesével állítani a hangerejét...

Azt viszont meg kell hagyni, hogy a hangminőségére nem lehet panasz. Nagyon jól szól, minimális a csúszás benne (pár század másodperc lehet), nem lehet hallani ahogy "a Bluetooth pittyegve tartja a kapcsolatot". Töltési időben is nagyon gyorsnak mondható, az igért 2 órás töltés még néha sok is neki, rengetegszer kb. 1 óra után közölte, hogy "Battery high". Szintén pozitív tulajdonsága, hogy töltés közben is lehet használni, így azon rövid időre sem maradunk zene nélkül, amíg az eszköz másik végén is kábel lóg. 

Összességében tehát azt lehet elmondani, hogy olcsóbb, mint egy új Bluetooth-os fejhallgató, de nem biztos, hogy jobban megéri. A kis apró kellemetlenségek pont annyira zavaróak, hogy én lehet, hogy azt tanácsolnám inkább, hogy nagyjából kétszer ekkora összegért próbáljatok ki egy wireless- vagy truly-wireless eszközt.

 

 

Szólj hozzá!
2018. július 18. 11:24 - Zöld Intézmény

Veszélyben a Tesla?

Az elektromos autók piacának felrobbantója, akik miatt már az egész világ tudja, hogy lehet közlekedni úgy is, hogy közben nem brummog a motor körülöttünk, a németektől várat erős riválisokat. A PA Consulting számításai szerint pár év múlva már nem a Tesla lesz a legnagyobb elektromos autógyártó cég...

Musknak főhet a feje, ha igazak a Bloomberg értesülései, ugyanis ha minden igaz, akkor a 2019-es évben még ők lesznek a legnagyobb hal az elektromos piacon, ám ez 2021-re teljesen megváltozik és visszaesnek a 7. helyre. Ekkorra a várakozások szerint a Daimler lesz az első, őt követi a BMW, majd a Renault-Nissan-Mitsubishi triumvirátus, és a VW. 

screen_shot_2018-07-13_at_12_13_06.png

Az előrejelzés készítésekor figyelembe vették azt is, hogy a kaliforniai autógyártó gyakorlatilag még nem zárt olyan évet, amikor pozitív lett volna a mérlegük, ráadásul a népautónak szánt Model 3 gyártásai is szépen szólva akadozott. Kíváncsian várjuk, hogy a Tesla mit reagál majd ezen várakozásokra, hiszen már annyiszor temették őket, és lám, még mindig itt vannak, nem is kis befolyással a dolgok alakulására...

Szólj hozzá!